Les obres del barri de Collblanc i la indignació dels veïns

13/10/2016 - L'Hospitalet de Llobregat

L'Hospitalet, 11/10/16 - Malestar al barri de Collblanc pel poc consens entre veïns o comerciants i l'ajuntament de L'Hospitalet davant la reforma d'alguns dels seus carrers.

El carrer del Progrés passarà a ser només de vianants, el què comporta una gran reordenació dels carrers del voltant que passa per canviar el seu sentit de circulació o el canvi a les parades d'autobús o zones de càrrega i descàrrega.

Els veïns troben a faltar que haguessin hagut, per exemple, pamflets informatius als seus portals o botigues, així com que algú s'hagués molestat en consultar si volen aquesta reforma en el seu barri o si es pot prescindir-ne. De la mateixa manera, no tenen clar on o com hauran de fer les tasques de càrrega i descàrrega en els seus negocis o domicilis ja sigui durant les obres o quan ja estigui tot enllestit.

El delegat de PxC-Respecte a l'Hospitalet, Daniel Clemente, comenta que "ara se'ns vénen a sobre unes obres impopulars que costen més d'un milió d'euros que pagarem tots. S'haurien d'haver preocupat de consultar a comerciants i veïns sobre aquest pla de reforma i s'haurien d'haver acurat en enganxar o repartir pamflets o cartells de la mateixa manera que s'esforcen a fer publicitat del PSC cada vegada que arriben eleccions". Al comentar-li que l'associació de veïns té el vistiplau d'aquestes obres de remodelació, sentencia que "no em sorprèn gens, ja que aquestes entitats no representen als veïns, només funcionen com sucursals de barri del PSC, per la qual cosa van sempre a remolc dels interessos de l'alcaldessa i el seu equip, sense fer cas als veïns, al contrari del que hauria de ser en realitat ".

La delegació de PxC-Respecte a l'Hospitalet espera que aquestes obres siguin beneficioses, però se les mira amb gran escepticisme i compartint la indignació d'uns veïns que reclamen un millor consens entre entitats, consistori, veïns i comerciants. El partit es pregunta si els arbres que estan traient es tornaran a replantar, o si el PSC continuarà en el seu afany de destruir el poc verd que ens queda, tornant més grisa la ciutat per si ja fos poc.