Perquè el carril bici promès sobre el Llobregat sigui una realitat

31/10/2016 - L'Hospitalet de Llobregat

Perquè el carril bici promès sobre el Llobregat sigui una realitat.

Plataforma per Catalunya demanarà als ajuntaments de El Prat i L'Hospitalet un carril bici i una vorera per a vianants al pont de la C-31 sobre el riu Llobregat.

L'Hospitalet|Redacció.- Els veïns de L'Hospitalet de Llobregat i El Prat de Llobregat que volen creuar a l'altra banda del riu se senten aïllats a causa de la inexistència d'un carril bici o pont de vianants que els permeti creuar el Llobregat de forma segura. L'única via per a vianants o ciclistes és un espai a la vora de l'Autovia de Castelldefels (C-31), de menys d'un metre d'amplada, que no permet que es creuin dues bicicletes o una bicicleta i un vianant, i ni tan sols garanteix la seguretat del ciclista ja que està delimitat per unes tanques que podrien causar lesions fàcilment en un pas tan estret que alguns ni s'atreveixen a pedalar sobre ell, un pas que permet la comunicació de Barcelona i l'Hospitalet amb tot el Delta del Llobregat.

La indignació sobre aquesta mancança va augmentar en aquest any davant l'anunci de les imminents obres d'un nou pont, treballs que haurien d'haver començat ja i que ningú veu, dins el Pla Urbanístic Decal Trabal.

Plataforma per Catalunya, en anteriors comunicats, ja va fer ferma la seva oposició a aquest pla urbanístic, al·legant que l'única cosa que donaria suport d'aquest projecte és el carril bici previst entre El Prat i L'Hospitalet.

El delegat de PxC-Respecte a l'Hospitalet, Daniel Clemente, comenta que "és lamentable que una ciutat de més de 250.000 habitants no es pugui comunicar amb una ciutat veïna de més de 60.000 de manera saludable o sostenible, com seria pedalejant o caminant, quan entre elles hi ha només 20 o 30 minuts a peu. No és normal que entre dos nuclis tan importants de població no hi hagi forma digna i segura de traslladar-prescindint del transport públic o el vehicle privat" sol·licitant també que "s'hauria de senyalitzar millor el carril bici cap al riu, ja que des d'un costat o un altre parteixen camins ciclables cap a altres poblacions properes, platges o paratges naturals del Delta del Llobregat".Clemente acaba recordant a l'equip de govern de tots dos ajuntaments que "les promeses incomplertes acabaran passant-los factura i el cansament dels ciutadans s'acabarà veient a les urnes tard o d'hora"