Badia:

Badia: "tenim un Ajuntament sense secretari ni interventor però amb 11 regidors al govern amb sous i assessors”

31/07/2012 - Les Franqueses del Vallès

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA (PxC)

Badia denuncia l’increment d’impostos i despeses innecessàries del pentapartit municipal (CIU-PSC-ERC-PP-VANESA(UPLF))

Les Franqueses del Vallès | Redacció.- El portaveu de Plataforma per Catalunya a Les Franqueses del Vallès, Josep Badia, ha denunciat les actuacions dutes a terme pel pentapartit consistents a incrementar la pressió fiscal als ciutadans i apujar-se els sous i el nombre d’assessors.

El portaveu identitari ha assegurat que d’ençà que es va formar govern amb Francesc Colomé (CiU) al capdavant pactant amb PSC, PP, ERC i UPLF, en un any han reduït els serveis al ciutadà, i a més han apujat el cost per poder accedir-hi.

Badia ha declarat que les actuacions de govern han estat bàsicament, “aprovar el pressupost del 2011 eliminant inversions i augmentant despesa de personal i càrrecs eventuals i contractacions”. Posteriorment han augmentat els impostos aprovant les noves ordenances fiscals per 2012 en les que incrementen sobretot l’IBI, la plusvàlua, les llicències d’activitats i l’aigua.

Durant els darrers mesos del 2011 tot i haver aprovat un pressupost nou a la seva mida, ja han de modificat partides pressupostàries en detriment dels serveis al ciutadà. També han reduït els trajectes de l’autobus. Han realitzat despeses exorbitants per al moment en que vivim, com els 10.000 euros per decorar l’estand de l’Ajuntament a la fira de Nadal, els 15.000 euros per celebrar la nit de l’esport a l’Hotel Ciutat Granollers, o bé 18.000 euros organitzar la Caminada Popular, a més del cost que suposa adherir-se a VOTV.

Aquest any s’ha aprovat un nou pressupost pel 2012 de 16.134.137,44 euros, però no es contemplen els ajustos dels que va donar compte la Diputació de Barcelona ssobre els comptes anuals del 2010, i tampoc no s’inclouen els paràmetres del pla d’ajust que l’equip de govern es va comprometre a realitzar, a més d’augmentar la plantilla de personal.

A més, s’han realitzat contractacions de càrrecs eventuals, inclòs assignant-ne un com a cap d’àrea sense ser funcionari, o bé nomenant l’anterior interventor, Joaquim Bach, responsable per ocupar el càrrec gerent, i ara funcionaritzant provisionalment una plaça d’interventora per poder tenir interventor.

També cal dir que a data d’avui, segons va manifestar el sr. Colomé en el darrer Ple, no tenim secretari. Per tant, “tenim un Ajuntament sense secretari ni interventor, amb 11 regidors a govern amb sous i assessors, i altres càrrecs eventuals i contractacions mercantils”.