PxC lluita per la gratuïtat de la celebració de matrimonis civils

13/03/2013 - Les Franqueses del Vallès

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA (PxC)

Plataforma per Catalunya força que els regidors deixin de cobrar per celebrar casaments civils

Les Franqueses del Vallès | Redacció.- El grup municipal de Plataforma per Catalunya ha aconseguit deixar sense efecte el cobrament de dietes que els regidors de l’equip de govern rebien per oficiar matrimonis civils.

Aquest nou reglament és una reivindicació del grup municipal de Plataforma per Catalunya ja va proposar mesos enrere.

El regidor i portaveu a la localitat vallesana, Josep Badia, va presentar una moció en la que demanava que els regidors no cobressin per oficiar casaments. La mateixa proposta, que també reclamava deixar sense efecte el cobrament de preus públics als contraents, va rebre els vots contraris de l’alcalde i tot l’equip de govern.

Un any més tard l’alcalde Francesc Colomé, que justificava aquesta decissió al·legant les despeses de consergeria i neteja de la sala de plens, ha fet marxa enrere i revocarà el cobrament de dietes per part dels regidors.

Badia va destapar que el Ple no havia aprovat mai el pagament de dietes als regidors per aquest concepte, encara que els membres del govern municipal les cobraven sense distinció entre aquells que tenen dedicació exclusiva o parcial.