Badia:

Badia: "en aquests moments el poble necessita serveis, ajudes i promoció econòmica"

31/12/2014 - Les Franqueses del Vallès

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA

Plataforma per Catalunya s’oposa a un pressupost municipal que incompleix el límit de despesa i no compleix la normativa i demana un pla d’ajust per complir els nivells d’endeutament permesos

Les Franqueses del Vallès | Redacció .- El grup municipal de Plataforma per Catalunya ha anunciat que impugnarà el pressupost municipal, ja que supera el límit de despeses i no compleix la normativa pressupostària.

A només sis mesos de les eleccions locals l’alcalde Francesc Colomé i l’equip de govern (CiU-PSC-PP-UPLF) han presentat uns pressupostos pel 2015 que s’enfilen fins els 22,5 milions d’euros, amb una despesa de més de 4,5 milions en obres com el Centre Cultural de Corró d’Avall.

El portaveu identitari a l’Ajuntament, Josep Badia (PxC), ha dit que “cal un pla financer, perquè no és sensat que l’Ajuntament continuï endeutant-se i prevegi un augment d’ingressos pel cobrament d’impostos i sancions als ciutadans per finançar inversions innecessàries”.

Badia ha assegurat que en aquests moments el poble necessita serveis, ajudes i promoció econòmica, i per aconseguir-ho no cal augmentar el pressupost de la manera en què s’ha fet i incomplir la normativa.

El portaveu ha proposat un pla d'ajust per complir els nivells d'endeutament que marca la normativa, i ha recordat que el passat mes el govern municipal va aprovar refinançar uns crèdits amb l'excusa de pagar menys interessos, però la realitat és que ha demanat 1 milió d'euros més per fer inversions que no es contempla en el pressupost de 2015.

Això implica que a la xifra d'endeutament reconeguda falta afegir 1 milió d'euros, al qual s’hauria de sumar un crèdit addicional que l’alcalde vol demanar, i que situaria la xifra final del deute per sobre dels 14 milions d’euros.