Manlleu, 22/01/2013; Sánchez creu que l’equip de govern prepara la maquinaria per formar coalició amb CiU

25/01/2013 - Manlleu

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA (PxC)

El grup municipal de PxC s’absté en l’aprovació del nou conveni dels treballadors públics fins al 2015

Manlleu | Redacció.-  El ple de Manlleu molt debatut com sempre aquest cop amb diversitat de propostes que van ser defensades per els diferents grups municipals amb opinions per tots els colors.

Des de la PxC, Antonio Sánchez, va justificar l’abstenció del seu partit sobre l’aprovació del nou conveni dels treballadors públics fins el 2015 dient que “com que no hem rebut cap invitació per poder formar part de la comissió negociadora, ens abstindrem en lloc de votar que sí”. El regidor identitari va afegir que “no sabem si això és un missatge per part de l’equip de govern als de CiU per preparar la maquinària per formar un govern de coalició”.

Els tres regidors de PxC, també es van abstenir en l’augment de la taxa de clavegueram Sánchez va dir que “com es cobra per trams, el primer fins als 30 metres cúbics de consum, considerem que la diferència entre el consum real i el que es factura ja ho compensaria”.

El portaveu de PxC també va defensar la proposta de declarar Manlleu ciutat lliure de circs amb animals on Plataforma per Catalunya també es va abstenir.

PxC

Manlleu, 22 de gener de 2013

Notícies relacionades en altres mitjans de comunicació

EL 9 NOU, 25/01/2013; Manlleu crea la taxa de clavegueram,

S’implanta amb el vot de l’equip de govern i CiU; PxC i els regidors no adscrits s’hi oposen

A.D. L’Ajuntament de Manlleu va aprovar, al ple d’aquest dimarts, crear una nova taxa, la del clavegueram, que es cobrarà amb el rebut de l’aigua. La proposta va prosperar amb els vots de l’equip de govern, d’ERC-ICV-EUiA, i el principal grup de l’oposició, CiU. PxC i els regidors no adscrits hi van votar en contra.

Aquesta taxa, que molts municipis ja cobren, es destina a la neteja dels embornals i al manteniment de la xarxa de clavegueram. A Manlleu, fins ara no existia. L’empresa que prestava el servei de neteja viària quan convenia se’n feia càrrec; i si hi havia problemes majors, que requerien la intervenció d’un servei especialitzat, es recorria a una empresa externa.

El portaveu de la PxC, Antoni Sánchez, es va referir al preu de l’aigua. Sánchez va recordar que, per fomentar l’estalvi, seria millor que es pagués pel consum concret i no per un mínim.

WWW.EL9.CAT, 23/01/2013; Manlleu implanta la taxa de clavegueram i la cobrarà a partir del consum d’aigua

Redacció.- El ple va aprovar el reglament per unanimitat, però la taxa, no. Plataforma i els regidors no adscrits hi van votar en contra.

Com que la nova taxa es cobrarà en funció del consum d'aigua i arribarà amb el mateix rebut, des de Plataforma entenen que el servei de clavegueram ja queda cobert amb l'actual sistema de pagament de l'aigua. Pel portaveu, Antoni Sánchez, com que es cobra per trams, el primer fins als 30 metres cúbics de consum, consideren que la diferència entre el consum real i el que es factura ja ho compensaria. L'alcalde, Pere Prat, responia que aquesta diferència permet compensar la quota de serveis, que es factura en altres municipis, però a Manlleu, no.

Pel regidor no adscrit, Josep Colomer, ara no és el moment d’implantar una nova taxa.

Convergència i Unió no va entrar en el debat i va votar al costat de l'equip de govern durant tot el ple. Només tres regidors van discrepar en una moció, en què el grup municipal de la federació va donar llibertat de vot.

La moció declarava la ciutat "lliure de circs amb animals". Els tres regidors de CiU, Plataforma per Catalunya i els regidors no adscrits es van abstenir.

WWW.ELTER.NET, 22/01/2013; El ple de Manlleu dóna llum verda al nou conveni dels treballadors públics fins al 2015

Manlleu, | Tal com s’esperava, el ple d’aquest dimarts ha aprovat el nou Acord regulador de les condicions de treball dels 184 empleats públics de l’Ajuntament de Manlleu pels anys 2013-2015. Del personal un 63,04% és funcionari i un 36,96% és laboral. S’ha aprovat amb els vots a favor d’ERC, ICV i CiU i amb les abstencions dels tres regidors no adscrits i de la PxC. Abans del ple, el text va estar consensuat entre ERC, ICV, CiU i els sindicats de personal laboral i funcionari.

Com va avançar Elter.net aquest dilluns, els punts més bàsics del nou text són que es passa a treballar 52 hores anuals més com a jornada ordinària (de 1.613 a 1.665 hores), que és l’equivalent a les 37’5 hores setmanals de mitjana en còmput anual. I aquelles persones que tenen assignada una prolongació a 40 hores setmanals, arran de la previsió introduïda per la Llei de Pressupostos Generals de l’Estat per al 2012, treballaran un total de 1.800 hores a l’any.

Altres condicionants que endureixen les condicions laborals són que de 9 dies personals es passa a 3, o bé que les vacances es redueixen 2 dies (de 24 a 22). A banda, si fins ara les baixes laborals es cobraven al 100% des del primer moment, en virtut d’aquest text es passa a cobrar el 50% els tres primers dies respecte les retribucions fixes i periòdiques que es percebien el mes anterior a la baixa mèdica; al 75% del quart fins al vintè; i al 100% a partir del 21è dia.

El nou conveni contempla que la vaga, a banda de descomptar el dia de feina, també afecta la productivitat. També es modifica l’horari general d’atenció ciutadana de tots els serveis municipals. Així, el dimarts a la tarda passa a ser laborable de les 4 a les 6 de la tarda, durant la major part de l’any. A més, tothom passa a tenir assignada una bossa addicional de 26 hores per assumir les tasques extraordinàries o les acumulacions de feina que es produeixen al llarg de l’any. D’aquesta manera s’evitarà haver de realitzar i retribuir hores extraordinàries.

L’alcalde, Pere Prat, ha destacat que “és un conveni que també preveu les mesures destinades al creixement professional i de motivació del personal i per tant, relacionades amb el seu rendiment i la seva productivitat a fi de millorar l’eficàcia de l’administració pública a la nostra ciutat en benefici de les persones que hi viuen”.

El portaveu de CiU, Josep Suriñach, ha felicitat a l’equip de govern per haver fet una negociació “molt solidària, oberta i molt consensuada”. També ha posat èmfasi en què el conveni acabarà quan finalitzi el mandat i que a partir d’ara hi ha un sol document regulador. Fins ara n’hi havia dos, un pel personal laboral i un altre pel personal funcionari.

Per altra banda, un dels tres regidors no adscrits, Rafa Cuenca, ha explicat que tots tres s’abstindrien perquè “per una banda, no se’ns ha informat durant el procés de negociació. I per altra banda perquè ens van arribar inquietuds per part d’alguns treballadors i per això celebrem que finalment s’hagi arribat a un acord amb tots ells i totes elles. Però també volem deixar constància que per nosaltres això no és un pas endavant; sinó més aviat un pas enrere pel que fa als drets dels treballadors i treballadores. Que sabem que ve imposat des de Madrid”.

Des de la PxC, Antonio Sánchez, ha justificat l’abstenció del seu partit dient que “com que no hem rebut cap invitació per poder formar part de la comissió negociadora, ens abstindrem en lloc de votar que sí”. El mateix Sánchez ha afegit que “no sabem si això és un missatge per part de l’equip de govern als de CiU per preparar la maquinària per formar un govern de coalició”.

Augment de la taxa de clavegueram i Manlleu ciutat lliure de circs amb animals

El ple també va aprovar un augment de la taxa de clavegueram, que s’augmenta en 2,3 euros el trimestre. L’empresa encarregada és Sorea, amb qui pel febrer del 2012 es va acordar una pròrroga del conveni fins al 2034. D’altra banda, va tirar endavant una moció per declarar “Manlleu ciutat lliure de circs amb animals”. Va comptar amb vots a favor d’ERC, ICV i 2 regidors de CiU (CiU va donar llibertat de vot) i amb les abstencions de dos regidors no adscrits, ja que Fina Sala no va assistir al ple i la PxC.

WWW.OSONA.COM, 23/01/2013; Manlleu es declara ciutat «lliure de circ amb animals»

El ple també aprova un acord que regula les condicions de treball dels treballadors de l’Ajuntament.

Manlleu.- Redacció.- El ple de Ajuntament de Manlleu va aprovar, en la sessió celebrada aquest dimarts, declarar la ciutat “lliure de circ amb animals”. La moció, que va presentar ICV, va tirar endavant amb els vots dels regidors d’ERC, ICV i dos de CiU (el partit va donar llibertat de vot). PxC, els regidors no adscrits i tres de CiU es van abstenir.

La moció acorda “manifestar el compromís de l’Ajuntament de Manlleu amb els principis ètics, socials i medi-ambientals i amb el respecte a no causar patiment als animals, ja siguin domèstics, de companyia o salvatges”. També es declara l’Ajuntament contrari a l’exhibició d’animals salvatges en circs que es trobin de manera permanent o temporal al municipi, “amb independència del lloc de residència de les persones propietàries o posseïdores d’aquests animals”. Manlleu tampoc permetrà la instal·lació a la ciutat de circs amb animals salvatges, encara que aquests no participin en l’espectacle, com a forma de garantir la seguretat ciutadana de possibles escapades.

A la sessió també es va aprovar l’acord, consensuat entre els representants municipals i els sindicats, que regula les condicions de treball dels 184 treballadors públics de l’Ajuntament (personal funcionari i laboral) per als anys 2013-2015. La resolució va rebre els vots favorables  d’ERC, ICV, CIU i PxC i l’abstenció dels regidors no adscrits.

També es va aprovar el Reglament del servei de clavegueram, que inclou un augment de 2,30 euros cada trimestre.