MANRESA; Manresa vol aprovar la mesquita tot i que no disposa dels permisos que necessita

08/02/2012 - Manresa

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA (PxC)

Manresa | Redacció.- L'ajuntament de Manresa està estudiant la manera de regularitzar i ampliar l'espai de culte de la mesquita “El-Fath”, situada a l'antiga fàbrica de “L'Aranya”. L’ajuntament, tot i saber que s'està cometent una irregularitat, ja que no tot l'edifici disposa del permís adequat per realitzar-hi l’activitat de culte pròpia d’una mesquita, vol tirar endavant el projecte i ampliar la mesquita, a diferència de la contundència amb que va actuar en el cas del macro-comerç xinès situat al polígon dels Dolors de Manresa.

D’aquesta manera, davant la conducta de l’ajuntament de Manresa i amb el conegut punt de vista de Plataforma per Catalunya sobre aquesta matèria, els dos regidors de PxC de Manresa, Albert Pericas i Sebastià Llort diuen que no volen mesquites ni a Manresa, ni a Catalunya, ni a Espanya, ni tampoc a Europa. Ningú no garanteix que aquesta mesquita, igual que moltes altres, no són un centre de reclutament jihadista, com mal•lauradament ha succeït en la geografia catalana i el ministeri d’interior espanyol a reconegut recentment alertant que “el terrorisme jihadista té una dimensió especial a Catalunya.

El col•lectiu musulmà ha aprofitat l’avinentesa per reivindicar la instal•lació d’un dispositiu policial a les portes de dit centre de culte els divendres, dia de major congregació de feligresos per tal de regular el trànsit, donada la quantitat ingent de personal que es congrega en l’espai i que provoca greus problemes de saturació.

En aquest sentit el president del PxC Josep Anglada ha dit que “CIU ha demostrat una vegada més no estar a l'alçada de les circumstàncies donada la mala gestió envers la crisi (retallades indiscriminades) i ara es dedica a ampliar la mesquita de Manresa, a donar permís per a construir una mesquita a Torroella de Montgrí, i desprès de deixar-se marge d’un any de meditació, aprovar la construcció de la macro-mesquita de Salt, tal i com podrem observar amb tristesa aquests pròxims mesos”.