REGIÓ 7, 14/03/2009; PÀG. 8 PRIMERA PROPOSTA DE PXC AL PLE, GAIREBÉ 2 ANYS DESPRÉS D’ESTRENAR REGIDOR

16/03/2009 - Manresa

La plataforma per Catalunya reclama un procés de concertació per afrontar la crisi econòmica

F.G. Manresa.- en una de lles novetats dels resultats electorals de les municipals del maig del 2007 va ser la consecució d’un regidor per a Plataforma per Catalunya (PxC), un partit que centra el seu discurs en el control de la immigració.

El regidor de Manresa de la PxC va ser el barceloní Xavier Arcas, que abans d’un any al càrrec va deixar d’assistir al ple municipal i va obrir un procés de substitució que va ser tan accidentat que va acabar ocupant l’escó vacant el número 6 de la llista, Albert Pericas, que va prendre possessió el passat mes de novembre.

Pericas presentarà al ple de dilluns la que serà la primera moció de PxC des del 2007. Es tracta d’una proposició en la qual demana a l’Ajuntament de Manresa que aprovi per unanimitat reclamar al govern d’Espanya i a la Generalitat de Catalunya l’obertura immediata d’un procés de concertació de totes les forces polítiques, econòmiques i socials per tal de formular polítiques econòmiques i socials consensuades entre tots “que permetin afrontar l’actual crisi econòmica tant amb mesures adients per aquest moment com de previsió de futur i que donin als ciutadans la confiança necessària, avui inexistent”.

La Plataforma per Catalunya afirma que ja han aparegut les primeres tensions al carrer amb aturats sense subsidi “i començaran els enfrontaments entre treballadors del país i de fora”, com ja passa en alguns estats europeus “i no per raons xenòfobes com a vegades es pretén assegurar per enganyar o maquillar la realitat, sinó per raons de subsistència”. La Plataforma afirma que en aquests moments totes les dades econòmiques a Espanya són molt negatives i ja han començat a sonar veus que reclamen un procés de concertació que es basi en l’esperit de consens dels Pactes de la Moncloa de 1977. «PxC creu que escara hi ha temps per un pacte conjunt, abans que les situacions econòmiques i socials empitjorin tant a les empreses les empreses com al carrer», afirma Pericas.