REGIÓ 7, 06/05/2009; PÀG. 7 L’AJUNTAMENT DIU QUE LA PxC AFIRMA, FALSAMENT, QUE HA DENUNCIAT COMERÇOS

22/05/2009 - Manresa

Redacció| Manresa- Mireia Arso.- La Plataforma per Catalunya ha difós un comunicat en el qual afirma que el regidor Albert Pericas va denunciar a la Policia Local un total de set comerços regentats per immigrants per incompliment d’horaris comercials el dia 1 de maig. La resposta no s’ha fet esperar i la regidora de Comerç, Mar Canet, ha assegurat que la Policia Local no té registrada cap denúncia per aquest motiu durant la festa de l’1 de maig.

Canet ha explicat que en altres situacions L’Ajuntament ha rebut avisos d’associacions de comerciants que han servit per obrir expedients sancionadors. Ha estat en casos en què es pot comprovar l’obertura de l’establiment durant la mateixa festivitat. A més a més, L’Ajuntament també actua d’ofici per assegurar el compliment de la normativa. També vol aclarir que aquest tipus d’incompliments no són generalitzats i que no es poden atribuir únicament als establiments regentats per persones immigrants. La regidora de Comerç afirma que L’Ajuntament es compromet a fer-ne un control precís, sobretot en les jornades festives en què no es permet l’obertura dels establiments esmentats.

REGIÓ 7, 20/05/2009; PÀG.6 DENEGUEN LA PETICIÓ DE PXC PER RESTRINGIR L’ACCÉS A L’ERMITA DEL GUIX

Redacció| Manresa.- La petició del regidor de la PxC, Albert Pericas, que es restringeixi l’accés a l’ermita del guix per evitar que l’entorn estigui tan brut va ser respost amb una negativa pel regidor de mobilitat i via pública, Joan Vinyes (ERC). El regidor de mobilitat va explicar que la pilona que barra l’accés a l’entorn d’aquest espai està baixada per petició expressa dels veïns. Segons Vinyes, aquesta ha estat una reivindicació recurrent per part dels veïns, atès que l’ermita és a dalt d’un turó i això provoca dificultat d’accés a persones amb mobilitat reduïda o d’edat avançada.