REGIO7, 22/07/2009; PÀG. 6  S’APROVA L’ENDERROC D’UNA CASA EN RUINES DEL SECTOR PUIGBERENGUER

REGIO7, 22/07/2009; PÀG. 6 S’APROVA L’ENDERROC D’UNA CASA EN RUINES DEL SECTOR PUIGBERENGUER

27/07/2009 - Manresa

S’aprova per unanimitat una proposició presentada per PxC

A.I | Manresa.- Plataforma per Catalunya (PxC) va presentar una proposta en què va demanar l’enderroc d’una casa en estat ruïnós situada al sud de l’esplanada de la muntanya del Puigberenguer.

Totes les formacions polítiques van votar-hi favorablement. La regidora d’urbanisme, Àngels Mas, va explicar que la casa “és situada en un espai qualificat de zona verda, malgrat que encara no ho sigui”, i va afegir que “farem les actuacions possibles perquè s’enderroqui”. D’altra banda, també es va aprovar netejar el canal dels Panyos.

PSC, ICV i PxC rebutgen una marxa de torxes per la independència i divideix els polítics en dos fronts

Els moments més en el ple de dilluns al vespre es van viure després que, de manera conjunta CiU, ERC i la CUP, presentessin una proposta perquè l’Ajuntament doni suport a la Marxa de torxes per la independència organitzada pel proper 10 de setembre. La proposició, que va ser rebutjada per 11 vots en contra, 10 a favor i dues abstencions, va provocar els moments de debat més intensos de la jornada.

El regidor de PxC, Albert Pericas, va votar-hi en contra “perquè el nostre partit no és separatista”; Xavier Javaloyes, regidor del PP, va expressar que “aquest és un acte més polític que no pas una iniciativa popular. Núria Sensat (ICV), per la seva banda, va assenyalar que “no som independentistes. Aquest grup ha de fer com tothom: presentar una instància a l’Ajuntament”. José Luis Irujo (PSC) va manifestar que “no som un partit independentista. Respectem la iniciativa, però no li donem suport”. Adan Major (CUP) va replicar les raons donades pels partits que van anunciar que hi votarien en contra. Dien que “és estrany que no es vulgui donar suport a una iniciativa pel propi país”; i Moisès Fargas (CiU) hi va afegir cullerada declarant que “no cal ser independentista per donar suport a aquesta causa, com tampoc calia ser defensor dels homosexuals per donar suport a penjar la seva bandera al balcó de l’Ajuntament.