Armes químiques, a Martorell NO

27/01/2014 - Martorell

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA (PxC)

Plataforma per Catalunya s’oposa al trasllat d’armes químiques sirianes al municipi

Martorell | Redacció. Vista l’acceptació per part de l’OPAQ (Organització per a la Prohibició de les Armes Químiques) de la candidatura presentada per l’empresa SITA Ibérica, amb seu a Martorell, com una de les 14 empreses candidates per fer-se càrrec de la destrucció de substàncies químiques de l’arsenal sirià, la delegació local de Plataforma per Catalunya manifesta que:

1.- Ens oposem amb total contundència a que qualsevol residu o substància química provinent de l’arsenal sirià sigui tractat o destruït tant al nostre municipi com a qualsevol altre indret del país.

2.- Denunciem l’actitud i la falta de professionalitat del consistori de la nostra vila vers aquests fets. És indignant que els nostres representants polítics més pròxims sapiguessin de les intencions de SITA Ibérica per la premsa,  quan ja era candidata en ferm acceptada per l’OPAQ. És vergonyós que no estiguessin al cas d’aquests moviments i que no intentessin dialogar amb l’empresa per aturar la seva candidatura

3.- Engegarem les accions que estimem oportunes per tal d’evitar que aquestes substàncies químiques siguin traslladades al nostre municipi.