La casta política de Martorell aprova mocions en favor dels immigrants

18/08/2014 - Martorell

Martorell | Redacció.- El despropòsit del consistori martorellenc i dels seus grups municipals no té límits. Mentre Martorell, amb més d’un 20% d’immigració sense contemplar els irregulars, duplicant els percentatges d’immigrants de la majoria de ciutats properes a la nostra, i amb barris que s’estan convertint en autèntics guetos; els grups municipals de PSC, ICV i ERC presentaven a l’últim ple una moció conjunta per demanar papers per a tothom dins la campanya “ Papeles para todos. Papeles sin contrato “. Aquesta moció defensava també la inclusió al padró municipal de totes les persones residents a la ciutat, tot i no disposar de domicili fix. A més d’aquesta moció, també es va discutir i aprovar sense cap vot en contra una moció alternativa presentada pel grup municipal de CiU, on es demanava “ flexibilitzar les condicions per a la concessió i renovació dels permisos de residència i treball de les persones estrangeres “, malgrat que fonts del mateix grup municipal admetien que aquesta mesura podia afectar la convivència.

Casualment, mentre es discutien aquestes mocions, a la vila es produïa un altre incident relacionat amb la immigració. Una veïna del barri del Pont del Diable, la Sra. Mª. Rosa R. i tal com han publicat diversos mitjans de comunicació digitals, patia amenaces i fins i tot algun cop, per part d’un grup d’immigrants d’origen magrebí, que s’hi van tornar de manera violenta quan els va demanar que respectessin el descans dels veïns.

Ismael Hernando, delegat municipal de Plataforma per Catalunya a Martorell i candidat a les eleccions del 2015, ha declarat que “és indignant i vergonyós que, mentre els ciutadans pateixen els problemes de la immigració massiva de la nostra ciutat, els polítics del consistori es dediquin a presentar mocions per demanar papers per a tothom”.

En aquest sentit ha manifestat que “La nostra vila és la segona amb més percentatge d’atur de tot el Baix Llobregat i és imperdonable que els grups municipals del consistori aprovin una moció demanant, precisament, que es flexibilitzin les concessions i renovacions de permisos de residència i treball dels estrangers. Aquesta és una prova més que els partits polítics de la casta estan oblidant la bona gent de casa, que són els que han aixecat aquesta vila i aquest país, i s’estan centrant més a defensar els immigrants acabats d’arribar que als que hem construït la nostre societat amb molt de treball i molta feina”.