Plataforma per Catalunya emprèn accions legals contra els organitzadors i algunes de les persones que van participar en l' intent de boicot a la carpa solidària de recollida d'aliments per a la gent necessitada de casa.

06/03/2015 - Martorell
Martorell | Redacció. La delegació de Plataforma per Catalunya a Martorell condemna l' intent de boicot que va patir la recollida solidària d'aliments per a la gent necessitada de casa, que es va dur a terme en el mercat de Buenos Aires de Martorell el dissabte dia 28 de febrer. Davant l'acte solidari organitzat per Plataforma per Catalunya, un grup de radicals d'extrema esquerra es va manifestar de forma il.legal per demostrar la seva oposició a la recollida solidària d'aliments per a la gent necessitada de casa. Entre aquestes persones es trobaven José Simón (regidor d'ICV a l'ajuntament de Martorell), Laura Ruiz (coneguda integrant d'UCFR) i alguns musulmans, a més de coneguts activistes anti-sistema. Aquesta concentració il.legal que va durar tot el matí va ser acompanyada, pràcticament en tot moment, per crits, insults, acusacions i amenaces que alguns dels seus integrants escampaven a militants de PxC, simpatitzants i veïns que s'acostaven a la carpa de recollida d'aliments. Davant aquests fets i patint per la seguretat de qualsevol de les persones que s'acostaven a la carpa, es va decidir, seguint recomanacions dels cossos de seguretat, acabar l'acte solidari gairebé dues hores abans del previst. Davant aquests fets, representants de Plataforma per Catalunya a Martorell, s'han adherit a la denúncia ja tramitada d'ofici pel cos dels MOSSOS D 'ESQUADRA contra els organitzadors de la concentració il.legal. Aquesta denúncia podria acabar amb una sanció administrativa, d'entre 3.000 i 12.000 euros, per als organitzadors de l'esdeveniment, entre els quals podrien estar representants d'ICV Martorell, UCFR i PODEM – PODEMOS. D'altra banda, s'han formalitzat denúncies contra diverses de les persones que van propinar insults, falses acusacions i amenaces contra alguns integrants i regidors de Plataforma per Catalunya. En aquest aspecte, serà el jutge qui dictamini si són sancionables per injúries, calúmnies i/o amenaces. Per part de PxC, totes les proves, entre les quals es troben vídeos i fotografies dels fets, han estat lliurades a les autoritats competents. En referència a aquest intent de boicot de l'extrema esquerra, Ismael Hernando, representant de PxC Martorell, ha declarat " Volem donar les gràcies a tots els simpatitzants i veïns que es van acostar dissabte a la carpa solidària a portar aliments i mostrar-nos el seu suport. Amb tants crits, insults i intimidacions d'alguns personatges de la concentració il.legal, era molt difícil i valent acostar-se a nosaltres ". En aquest sentit, també ha destacat l'actuació dels cossos de seguretat: " Volem agrair profundament als integrants dels MOSSOS D'ESQUADRA i de la POLICIA MUNICIPAL de Martorell la seva bona feina i professionalitat. Gràcies a ells, la tensa situació viscuda no va anar a més. El nostre més sincer reconeixement davant la seva difícil i arriscada tasca "