MATARÓ; Plataforma per Catalunya presentarà una moratòria per evitar la construcció d'una nova mesquita a Mataró

16/01/2012 - Mataró

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA (PxC)

PxC-Mataró portarà al proper ple del mes de febrer una proposta de resolució per realitzar el projecte de construcció d'una mesquita en el polígon Mata-Rocafonda.

Mataró | Redacció.-
La portaveu de Plataforma per Catalunya a Mataró, Mònica Lora, ha manifestat que la formació identitària presentarà una proposta de resolució per la suspensió de la concessió de llicències per a la construcció de nous centres de culte a la capital del Maresme.

L’anunci arriba després que el primer tinent d’alcalde de Mataró, el convergent Joaquim Fernández, confirmés en la sessió plenària del passat dijous 12 de gener la intenció de la comunitat musulmana de traslladar la mesquita del polígon Mata-Rocafonda a un nou local amb més capacitat.
Lora ha denunciat l’efecte trucada que això generarà a la ciutat, i ha assegurat que “Mataró, que conta a hores d'ara amb quatre mesquites, pot acabar convertint-se en lloc de pelegrinatge per als musulmans d’altres comarques catalanes.”

“Si als creixents problemes de convivència i de seguretat ciutadana li sumem una mesquita en projecte que conta amb la total disconformitat per part dels veïns les possibilitats que el barri de Rocafonda esdevingui un gueto augmenten exponencialment” –ha prosseguit.

La portaveu identitària ha assenyalat el risc de fractura social que suposa acollir més individus d’una comunitat “amb poc esperit d’integració i convivència tal i com es fa palès dia darrere dia a Mataró”.

La proposta de resolució contempla també replantejar la normativa actual vigent a Mataró en relació als centres de culte per tal que permeti analitzar la possibilitat de tancament dels centres instal•lats al municipi que no compleixin amb les normatives legals.

La portaveu de PxC a Mataró ha assegurat que el seu partit presentarà una proposta “de debò”, en referència a l’actitud del PP, que pretenia que “el Govern Municipal insti al servei de llicències a treballar en la moratòria” tot desentenent-se del tema. Una actitud “covard”, segons Lora, qui afirma que “això i no res és el mateix. El Partit Popular juga, com sempre, a tirar la pedra i amagar la mà, perquè té una doble moral que li fa caure constantment en una enorme contradicció política”.

La portaveu identitària ha recordat que “els populars han permès que s’edifiquin mesquites a les comunitats on governen, com Madrid, València o Múrcia”, i ha denunciat l’oportunisme amb què ha actuat el Partit Popular de Mataró.

Mònica Lora ha conclòs recordant que “Plataforma Per Catalunya és l’únic partit que ha aconseguit el tancament i l’anul•lació de llicències per construir mesquites. PxC va aturar la construcció d’una mesquita a Premià de Mar l’any 2003, i l’any passat va aconseguir que l’Ajuntament de Salt fes una moratòria en la construcció d’una mesquita salafista i va clausurar-ne una altra a Sant Adrià del Besòs”.

Notícies relacionades en altres mitjans de comunicació

WWW.E-NOTICIES.CAT, 18/01/2012; PxC vol aturar la construcció d'una mesquita

WWW.E-NOTICIES.CAT, 18/01/2012; PxC VOL ATURAR LA CONSTRUCCIÓ D'UNA MESQUITA

Al·leguen que "Mataró ja en té quatre i pot convertir-se en lloc de pelegrinatge"

Redacció.- La portaveu de Plataforma per Catalunya a Mataró, Mònica Lora, ha manifestat que la formació presentarà una proposta de resolució per a la suspensió de la concessió de llicències per a la construcció de nous centres de culte a la capital del Maresme.

L’anunci arriba després que el primer tinent d’alcalde de Mataró, el convergent Joaquim Fernàndez, confirmés en la sessió plenària del passat dijous 12 de gener la intenció de la comunitat musulmana de traslladar la mesquita del polígon Mata-Rocafonda a un nou local amb més capacitat.

Lora ha denunciat l’efecte crida que això generarà a la ciutat, i ha assegurat que “Mataró, que compta a hores d'ara amb quatre mesquites, pot acabar convertint-se en lloc de pelegrinatge per als musulmans d’altres comarques catalanes".

“Si als creixents problemes de convivència i de seguretat ciutadana li sumem una mesquita en projecte, que compta amb la total disconformitat per part dels veïns, les possibilitats que el barri de Rocafonda esdevingui un gueto augmenten exponencialment”
ha prosseguit.

La portaveu ha assenyalat el risc de fractura social que suposa acollir més individus d’una comunitat “amb poc esperit d’integració i convivència tal com es fa palès dia darrere dia a Mataró”.

www.lavanguardia.com, 21/01/2012; Proponen prohibir nuevas mezquitas en Mataró

WWW.LAVANGUARDIA.COM, 21/01/2012; PROPONEN PROHIBIR NUEVAS MEZQUITAS EN MATARÓ

LA CONCEJAL MÓNICA LORA (PXC) PIDE SUSPENDER LAS LICENCIAS DE LOS CENTROS DE CULTO

Mataró. (Redacción).-
La portavoz de PxC ha manifestado que su formación presentará en el próximo plenario una propuesta de resolución para la suspensión de licencias que impida construir nuevos centros de culto en la capital del Maresme. Una decisión que ha tomado su formación después que el gobierno de CiU admitiera que la comunidad musulmana tiene la intención de trasladar la mezquita del polígono Mata-Rocafonda a un nuevo local con más capacidad.

Lora considera que la iniciativa generará un "efecto llamada" y ha asegurado que Mataró, que en la actualidad cuenta con cuatro mezquitas "puede acabar convirtiéndose en lugar de peregrinaje para los musulmanes de otras comarcas". Opina que si a los crecientes problemas de convivencia "sumamos una mezquita que cuenta con la disconformidad de los vecinos" la posibilidad que el barrio de Rocafonda acabe convirtiéndose en un gueto "aumentan exponencialmente".

De igual forma, la portavoz de PxC pide replantear la normativa vigente en relación a los centros de culto para que permita analizar la posibilidad de cerrar aquellos que no cumplan con la normativa vigente.

www.alertadigital.com, 18/01/2012; PxC quiere detener la construcción de una mezquita en Mataró para evitar que la ciudad se convierta en un centro de peregrinación islámica

WWW.ALERTADIGITAL.COM, 18/01/2012; PxC QUIERE DETENER LA CONSTRUCCIÓN DE UNA MEZQUITA EN MATARÓ PARA EVITAR QUE LA CIUDAD SE CONVIERTA EN UN CENTRO DE PEREGRINACIÓN ISLÀMICA

Redacción.- La portavoz de Plataforma per Catalunya (PxC) en Mataró, Mònica Lora, ha manifestado que la formación identitaria presentará una propuesta de resolución para la suspensión de la concesión de licencias para la construcción de nuevos centros de culto en la capital del Maresme.

El anuncio llega después de que el primer teniente de alcalde de Mataró, el convergente Joaquim Fernández confirmara en la sesión plenaria del pasado jueves 12 de enero la intención de la comunidad musulmana de trasladar la mezquita del polígono Mata-Rocafonda a un nuevo local con más capacidad.

Lora ha denunciado el efecto llamada que esto generará en la ciudad, y ha asegurado que “Mataró, con cuatro mezquitas, puede acabar convirtiéndose en lugar de peregrinaje para los musulmanes de otras comarcas catalanas”.

ha proseguido.

La portavoz identitaria ha señalado el riesgo de fractura social que supone acoger más individuos de una comunidad “con poco espíritu de integración y convivencia tal y como se hace patente día tras día en Mataró”.

La propuesta de resolución contempla también replantear la normativa actual vigente en Mataró en relación a los centros de culto para que permita analizar la posibilidad de cierre de los centros instalados en el municipio que no cumplan con las normativas legales.

La portavoz de PxC en Mataró ha asegurado que su partido presentará una propuesta “de verdad”, en referencia a la actitud del PP, que pretendía que “el gobierno local inste al servicio de licencias a trabajar en la moratoria”, desentendiéndose del tema. Una actitud “cobarde”, según Lora, quien afirma que “esto y nada es lo mismo. El Partido Popular juega, como siempre, a tirar la piedra y esconder la mano, porque tiene una doble moral que le hace caer constantemente en una enorme contradicción política”.

La portavoz identitaria ha recordado que “los populares han permitido que se edifiquen mezquitas en las comunidades donde gobiernan, como Madrid, Valencia o Murcia”, y ha denunciado el oportunismo con que ha actuado el Partido Popular de Mataró.

Mónica Lora ha concluido recordando que “Plataforma Per Catalunya es el único partido que ha conseguido el cierre y la anulación de licencias para construir mezquitas. PxC detuvo la construcción de una mezquita en Premià de Mar en 2003, y el año pasado consiguió que el Ayuntamiento de Salt hiciera una moratoria real en la construcción de una mezquita salafista y clausuró otra en Sant Adrià del Besòs”.