PxC estudia la incompatibilitat de la mesquita del polígon Mata-Rocafonda amb el Pla General urbanístic

29/03/2012 - Mataró

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA (PxC)

La portaveu de PxC ha comparegut en roda de premsa per advertir que la mesquita projectada al polígon Mata-Rocafonda de la capital del Maresme podria no ajustar-se a la normativa

Redacció | Mataró.- La portaveu del grup municipal de Plataforma per Catalunya (PxC) a l'Ajuntament de Mataró ha qüestionat la compatibilitat de l'ús urbanístic del centre de culte del carrer Energia amb el Pla General urbanístic. Mònica Lora ha assegurat que "l'espai que ocupa la mesquita al polígon de Mata-Rocafonda està catalogat al Pla General com a sòl industrial, i com a molt, tal i com recull l'article 305 de les Normes Urbanístiques del pla en qüestió, podria acollir establiments d'usos comercials".

La regidora de PxC ha presentat una instància a l'Ajuntament de Mataró sol·licitant que els tècnics del consistori elaborin un informe en el qual detallin la compatibilitat o no del centre de culte en qüestió amb el Pla General. La formació identitària també ha sol·licitat que es presenti la llicència d'activitat de la mesquita.

Notícies relacionades en altres mitjans de comunicació

http://www.mataroradio.cat, 22/03/2012; PxC qüestiona que l'ús del centre de culte del carrer Energia s'adigui al Pla General

Mataró.- Plataforma per Catalunya qüestiona la compatibilitat de l’ús urbanístic del Centre de Culte del carrer Energia, al polígon de Mata Rocafonda, amb el Pla General. La zona està assenyalada en aquest pla com a sòl industrial i com a molt, segons la normativa, podria acollir establiments d’usos comercials. En aquest sentit la portaveu de Plataforma, Mònica Lora, assegura que el centre de culte correspondria a un ús socio cultural però en cap cas comercial.

Plataforma considera doncs, que el centre de culte està instal•lat en aquesta zona tot i que el seu ús no es contempli a la definició de la zona segons el Pla General Urbanístic. En aquest sentit, Lora ha presentat una instància a l’ajuntament de Mataró sol•licitant un informe tècnic en el que es detalli la compatibilitat del centre de culte amb el Pla. A més, la formació demana la llicència d’activitat del centre.

Una instància que arriba després que Plataforma presentés al ple una moratòria per no concedir més llicències per obrir centres de culte a Mataró.

http://m1tv.xiptv.cat, 22/03/2012; Plataforma per Catalunya qüestiona la compatibilitat de l'ús urbanístic del centre de culte del carrer Energia

Mataró.- Plataforma per Catalunya qüestiona la compatibilitat de l'ús urbanístic del centre de culte del carrer Energia, al Polígon de Mata Rocafonda amb el pla general. La zona està senyalada en aquest pla com a sòl indústrial i com a molt, segons la normativa, podria acollir estabilments d'usos comercials.

Plataforma, considera doncs, que el centre de culte està instal·lat en aquesta zona, tot i que el seu ús no es contempli a la definisió de la zona segons el pla general urbanístic. En aquest sentit, Lora ha presentat una instància a l'Ajuntament de Mataró sol·licitant un informe tècnic en el que es detalli la compatibilitat del centre de culte amb el pla, a més la formació demana la llicència d'activitats en aquest centre.

Una instància que arriba desprès que Plataforma presentes al ple una moratòria per no consedir més llicències per obrir més centres de culte, a la capital del Maresme.