El 40% dels mataronins pensen que la ciutat ha empitjorat en tan sols els últims dos anys

03/05/2012 - Mataró

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA (PxC)

La portaveu Mònica Lora denuncia la relació del trinomi “immigració, atur i inseguretat ciutadana” que pateix la capital del Maresme

Redacció | Mataró.-  La portaveu de Plataforma per Catalunya a l’Ajuntament de Mataró, Mònica Lora, ha denunciat que “l'atur, la immigració i la inseguretat ciutadana són els principals problemes que pateix la ciutat”.

Les declaracions de la regidora identitària arriben després que s’hagin fet públiques les dades de l’enquesta telefònica portada a terme des de l'Àrea de Presidència de la Diputació de Barcelona i l'Ajuntament de Mataró per avaluar el grau de satisfacció dels mataronins amb la situació de la ciutat.

Un 41,4% dels enquestats creu que el principal problema de Mataró és la manca de llocs de treball. En aquest sentit la portaveu de PxC a la capital del Maresme ha apuntat que “amb un 21% d’atur Mataró és la ciutat de més de 50.000 habitants de la província de Barcelona amb l’índex més elevat de persones desocupades”.

“En termes generals resulta especialment preocupant que el 40% dels mataronins pensin que la ciutat ha empitjorat en tan sols els últims dos anys, i tampoc es mostrin molt optimistes en la capacitat del Govern per revertir aquesta situació”.

En matèria d’immigració les xifres corroboren la gran preocupació generalitzada que suposa la presència descontrolada i massiva d’immigrants. Un 50,4% dels mataronins creu que hi ha molts residents extracomunitaris, i un 47,5% assegura que no aporten cap benefici. Lora ha assegurat que “les dades que es desprenen d’aquest informe confirmen que les onades d'immigració fan augmentar l'atur, la inseguretat i la delinqüència, així com també suposen una amenaça per a la nostra identitat com a poble i la cohesió de la ciutat”.

La portaveu identitària ha apel·lat al “compromís amb els ciutadans i a l'esperit rupturista amb aquest sistema polític i econòmic caduc que s’està encebant amb les classes treballadores i mitjanes de la nostra societat”.

Lora ha afirmat que “mai ha existit tanta injustícia social com la que estem patint avui dia, i mai ha estat tan necessària una resposta identitària com ho és avui per lluitar contra l'alta finança i els seus interessos especulatius que estan esclavitzant la nostra gent mitjançant l'atur i el treball precari sota la bandera de la mundialització i la globalització”.

La dirigent mataronina ha apuntat directament als partits que han format governs, ja sigui a les institucions més grans o a les corporacions locals, com a còmplices d’una dinàmica dissenyada per servir els interessos del gran capital. Són els mateixos que pels vols de l’any 2004 titllaven d'agorers als qui denunciaven la bombolla immobiliària, no van regular l'especulació immobiliària i financera així com tampoc van posar fre a la deslocalització industrial.

Front a aquestes problemàtiques la regidora de PxC ha assenyalat la necessitat de “posar en pràctica polítiques que ofereixin respostes a l’actual conjuntura socio-econòmica, com un plantejament sensat per regular la immigració, un nou model productiu basat en el coneixement i la recerca i la reindustrialització com a resposta al desmantellament de la nostra indústria”.