Mònica Lora:

Mònica Lora: "volem evitar que una persona amb antecedents de maltractament tingui accés a adquirir una nova mascota"

09/07/2012 - Mataró

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA (PxC)

Plataforma per Catalunya impulsa la creació d’un registre de maltractadors d’animals

Mataró | Redacció.- El Ple celebrat el passat 5 de juliol a la capital del Maresme va acordar estudiar la creació d’un registre de maltractadors d’animals a petició de la portaveu de Plataforma per Catalunya, Mònica Lora.

La dirigent identitària va considerar necessari adoptar la mesura perquè “el nostre país és un dels més laxos quant a protecció d'animals, els maltractadors gaudeixen de certa impunitat i la sensibilitat institucional és mediocre”.

Lora va assegurar que “la intenció és evitar que una persona amb antecedents de maltractament tingui accés a adquirir una nova mascota i l’animal maltractat passi a mans d’una protectora”.

La portaveu considera “insuficient” la sanció contemplada a l’article 337 del Codi Penal, que estableix la inhabilitació d'un a tres anys per a l'exercici de professió, ofici o comerç que tingui relació amb animals, però no preveu la retirada de la possessió de l'animal maltractat o la prohibició de tinença d'animals”.