Lora: “PP i CiU estan soscavant el poder adquisitiu dels ciutadans

Lora: “PP i CiU estan soscavant el poder adquisitiu dels ciutadans"

28/10/2012 - Mataró

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA (PxC)

Els tres regidors de Plataforma per Catalunya es queden sols contra la pujada d’impostos, taxes i preus públics

Mataró | Redacció. El grup municipal de Plataforma per Catalunya ha estat l'única formació política que s’ha oposat a l'aprovació inicial de les ordenances fiscals per a l'any 2013.

La portaveu de la formació al consistori, Mònica Lora, ha dit que "tant la pressió fiscal com les taxes i les tarifes estan pujant d'una forma desmesurada tenint en compte que els ingressos dels nostres ciutadans tendeixen cada vegada més a la baixa. I això qui té la sort a dia d'avui de tenir ingressos".

La regidora mataronina  ha assegurat que "la classe política de Mataró  no és conseqüent amb la situació actual que estem patint, perquè aquest Ajuntament segueix gastant milers d'euros en partides que poc tenen a veure amb el benestar o la contenció de la crisi al nostre municipi".

Entre els preus municipals que pugen hi ha la taxa dels cementiris, amb un increment del 4,2%, la taxa de la recollida d’escombraries, amb un 7% i les zones blaves amb un 5,5%, a més de l'aigua i l'ocupació a la via pública.

La portaveu identitària ha remarcat que “en el nostre programa electoral demanàvem una rebaixa de totes elles". Per aquest motiu considera "inacceptable” tots aquests increments, i ha dit que serà en el procés d’al·legacions, que es podrà debatre i negociar, quan PxC farà les seves peticions en aquesta línia.

Lora ha dit que els impostos de l'Estat, les pujades amb afany recaptatori i les retallades de la Generalitat de Catalunya, sumades a totes les pujades del govern de Mataró, posen de manifest que “PP i CiU estan soscavant el poder adquisitiu dels ciutadans".