Lora:

Lora: "hem de castigar les entitats financeres com a culpables de la crisi amb més impostos"

05/12/2012 - Mataró

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA (PxC)

Plataforma per Catalunya proposa bonificacions per obrir negocis, rebaixes en les taxes de mobilitat i més pressió fiscal per a les entitats financeres

Mataró | Redacció.- Plataforma per Catalunya ha presentat un total de quinze esmenes a la proposta de modificació de les ordenances fiscals de l'Ajuntament de Mataró per a l'any 2013.

En l’àmbit de la mobilitat el grup municipal a la capital del Maresme ha proposat rebaixar el cost de les zones blaves front a l’augment del 5,5% proposat pel govern de Mataró. També ha apostat per bonificar l’impost de vehicles en un 30% a aquelles persones en situació d'atur, així com fomentar un lloguer econòmic de les places de garatge de l’empresa Municipal GINTRA del que es puguin beneficiar d’igual mode els aturats, els beneficiaris del PIRMI, o aquells que no tinguin ingressos més enllà del salari mínim interprofessional.

Plataforma per Catalunya vol agilitzar la utilització d’immobles buits amb una càrrega del 50% de l’IBI sempre que el nombre de propietats  que un particular o una empresa tingui buides sigui superior al nombre de descendents de primer i segon grau.

La portaveu Mònica Lora també ha proposat bonificar aquells emprenedors que vulguin obrir un negoci i estiguin a l'atur, a més d’aplicar una taxa especial als comerços regentats per immigrants que no siguin de països de la Comunitat Econòmica Europea.

Mònica Lora ha lamentat "la manca de sensibilitat per part del govern de la ciutat, que impulsa polítiques de asfíxia per als ciutadans amb més impostos i taxes”.

En aquest sentit Lora ha assenyalat que “la situació de crisi econòmica requereix una resposta per part de l’Ajuntament en forma de protecció social als ciutadans, no pas incrementant encara més els preus públics, les taxes i la pressió fiscal sobre ells. Els qui han de pagar la crisi són els seus responsables, com les entitats financeres. Per aquest motiu proposem incrementar un 50% la taxa d’ocupació de la via pública a les caixes i bancs per la utilització de caixers automàtics”.