Un projecte per reinventar Mataró

29/01/2013 - Mataró

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA (PxC)

Mònica Lora aposta pel cooperativisme, l’autosufiència i el turisme de qualitat per rellançar la capital del Maresme

Mataró | Redacció.- La portaveu de Plataforma per Catalunya, Mònica Lora, ha apuntat al cooperativisme, el consum de producció local i el turisme de qualitat com a eixos bàsics d’actuació per dinamitzar l’economia del municipi.

En el capítol de promoció econòmica Lora ha destacat la necessitat d’impulsar noves estratègies que facilitin la instal·lació de projectes i iniciatives que generin ocupació a la ciutat.

La regidora mataronina ha matisat que els estudis per atreure noves inversions serien fruit del treball conjunt entre PUMSA (Promocions urbanístiques de Mataró SA) i l’IMPEM (Institut Municipal de Promoció Econòmica).

Lora ha animat a que s’impulsi un moviment, des del teixit productiu de Mataró, que permeti pressionar el Govern d’Espanya perquè renegociï les polítiques aranzelàries i aposti per una política proteccionista. En aquesta línia ha advocat per deixar d’importar els productes que poden produir les economies locals, ja que l’actual tendència està destruint la nostra economia i la nostra autosuficiència.

Davant el debat sorgit arran de la instal·lació d’una gran superfície a la capital del Maresme la portaveu identitària ha manifestat la seva preferència per un format comercial basat en el cooperativisme, tot i que ha reconegut que l’arribada dels grans magatzems reactivarà la zona dels voltants i crearà ocupació.

Lora ha demanat prudència abans d’impulsar la ciutat com a municipi turístic. Així, ha insistit en la necessitat de posicionar Mataró com una destinació del turisme de qualitat amb el port com a principal atractiu, on a més es potenciï la natura i la gastronomia. D’aquesta manera vol allunyar el turisme incívic de la ciutat.

En clau municipal la regidora ha explicat que el vot negatiu de Plataforma per Catalunya als pressupostos municipals ve, en part motivat, per la inclusió de quatre partides que van destinades exclusivament als immigrants i que s’haurien de destinar a la protecció social, a lluitar contra l’atur i fer front a la inseguretat ciutadana.