Mònica Lora promou un nou equipament per a Mataró

25/04/2013 - Mataró

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA (PxC)

Plataforma per Catalunya demana habilitar una zona per instal·lar un pipican

Mataró | Redacció.- Plataforma per Catalunya proposarà la creació d’una àrea reservada a les deposicions canines a la capital del Maresme.

La portaveu del grup municipal de Plataforma per Catalunya, Mònica Lora, sosté la necessitat d’instal·lar aquesta infraestructura per “facilitar als propietaris dels gossos de la zona la neteja dels excrements dels animals i millorar la salubritat a la via pública".

Lora ha revelat que la proposta ve motivada per les reiterades demandes que han fet arribar a Plataforma per Catalunya veïns i veïnes del barri de l'Eixample de Mataró.

La portaveu identitària ha detallat que “l’espai ideal per albergar el pipican, que estaria tancat perquè els gossos poguessin córrer solts i jugar amb altres gossos i els seus amos, seria l’esplanada ubicada entre el Passatge Gallifa i el carrer Pizarro".

Per fer front a la inversió econòmica de la instal·lació d’aquest nou equipament i el seu manteniment, així com també dels nous pipicans que puguin habilitar-se en el futur, Lora proposa que s’utilitzi part dels diners que es recapten per les infraccions i sancions molt greus imposades per incomplir la normativa municipal que regula la tinença d’animals domèstics.