Mònica Lora:

Mònica Lora: "convido tots aquells immigrants que no volen integrar-se a marxar avui mateix"

15/05/2013 - Mataró

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA (PxC)

Plataforma per Catalunya reprova la negativa de la comunitat marroquina de Mataró a la regulació de la burca i el nicab

Mataró | Redacció.- El grup municipal de Plataforma per Catalunya condemna l‘oposició de la comunitat musulmana a la petició formulada pel consistori mataroní al govern espanyol perquè reguli la prohibició de l'ús de la burca i del nicab.

Plataforma per Catalunya fa una crida per demanar el suport de l'opinió publica i perquè les associacions de Mataró es mostrin favorables a la mesura de prohibir l'ús del burca i el nicab, iniciativa que la comunitat marroquina ja ha avançat que no acatarà en cas que s’aprovi.

La postura de la comunitat marroquina de Mataró és inadmissible i ens trobaran frontalment en contra.

Plataforma per Catalunya condemna la voluntat de la comunitat marroquina de Mataró manifestada a La Vanguardia de “lluitar per una ciutat multicultural”.
En aquesta línia Mònica Lora ha dit que “els immigrants s'han d'adaptar al nostre model de societat i no pas nosaltres al seu”.

La portaveu de Plataforma al consistori mataroní argumenta la necessitat de vetar l’ús de la burca i el nicab “no només per problemes d'identificació i de seguretat, sinó perquè és un signe d'opressió, un insult intolerable a la nostra democràcia i que atempta greument contra la dignitat de la dona”.

En aquest sentit afegeix que “no podem acceptar costums com tapar les dones amb un vel ni promoure o mantenir qualsevol tipus de tracte discriminatori contra la dona pel simple fet de ser dona. És per això que nosaltres no acceptem cap cultura que fomenti la discriminació a la dona”.

Mònica Lora diu que “mentre hi hagi una força identitària com Plataforma per Catalunya farem tot el que estigui a les nostres mans per impedir que la negligència dels nostres polítics permeti la invasió d'una cultura que s'està important a través de la immigració massiva. És per això que convidem la comunitat marroquina,  si no està disposada a integrar-se, a marxar del nostre país avui mateix”.