Mònica Lora: “la zonificació escolar limita la llibertat a l'hora de triar el centre educatiu”

01/07/2013 - Mataró

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA (PxC)

Plataforma per Catalunya aposta per la zona única a l’hora d’escollir centre educatiu a la ciutat

Mataró | Redacció.- La portaveu de Plataforma per Catalunya, Mònica Lora, ha defensat la implantació de la zona escolar única a la capital del Maresme.

Lora ha assenyalat que “la zonificació escolar vigent fins el moment establia una limitació geogràfica que coartava la llibertat dels pares i mares” a l'hora de triar el centre educatiu dels fills.

La portaveu identitària ha apuntat que “no totes les zones de la ciutat tenen la mateixa pluralitat d'opcions educatives", i ha advertit que "la limitació geogràfica pot generar encara més guetos, sobre tot en barris on hi ha un alt percentatge
d’immigració"
.

En el ple extraordinari per abordar la situació de l’ensenyament en la ciutat Lora també ha advertit de la davallada de la natalitat com a desencadenant de possibles reconversions futures de centres escolars.

En aquesta línia ha reclamat que abans de fer una planificació escolar sobre la demanda dels centres de secundària es faci front a aquest problema. “Hem de lluitar  per guanyar la batalla demogràfica. Urgeix posar en marxa un pla de natalitat en un marc que garanteixi els incentius fiscals necessaris per tal que les parelles puguin tenir el nombre de fills que estimin oportú. La natalitat i la maternitat són un bé comú i com a tal s'han de protegir".

Lora aposta per planificar l'oferta de places escolars en funció de la demanda dels pares i mares, i no pas al contrari com ha succeït amb el procés que ha portat al tancament d’una línia de P3 de l’escola Joan Coromines.

La portaveu ha recordat que la consellera Irene Rigau va decidir clausurar aquesta línia malgrat que el centre tenia més demanda que oferta, i ha manifestat estar decebuda amb aquest afer perquè “s'ha jugat amb els sentiments i l'esperança de pares i mares, i el que és pitjor, amb l'educació dels nens i les nenes".