Mònica Lora adverteix que la Policia Local de Mataró treballa amb deficiències

09/09/2013 - Mataró

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA (PxC)

Plataforma per Catalunya denuncia que el govern municipal no prioritza els recursos econòmics i manté els agents de la Policia Local treballant amb mancances

Mataró | Redacció.- Després de tots els incidents ocorreguts durant l'estiu a la capital del Maresme la portaveu Mònica Lora va ser molt contundent en la sessió plenària del nou curs polític a l'hora d’abordar les lamentables condicions en què han de treballar els cossos de seguretat.

A tenor de les deficiències detectades en els equipaments dels vehicles i dels propis agents Lora va assegurar que el govern municipal no es pren seriosament la lluita contra la inseguretat a Mataró.

La regidora sosté que el govern municipal no sap prioritzar les inversions en matèria de seguretat, vist que es gasta diners en una furgoneta per fer la funció de comissaria mòbil mentre els agents tenen la protecció balística de les armilles caducada des de fa més d’un any, vehicles que s'haurien de canviar, amb les emissores trencades, i la bateria no els aguanta per tot el servei, amb la qual cosa, en un cas d’urgència l’agent es podria trobar incomunicat”.

El grup municipal de Plataforma per Catalunya ja va presentar una proposta per impulsar millores en l’equipament de la Policia Local, però s’hi va trobar amb la negativa del govern municipal.

El portaveu del Grup Municipal de la CUP va manifestar que els agents haurien de treballar més per la convivència en els nostres barris i desenvolupar la funció d'agents cívics. Lora va defensar la funció que els agents desenvolupen en l’actualitat. “Als agents de policia se’ls instrueix per protegir els ciutadans i fer complir la llei. D’agents cívics ja n’hi ha a l’Ajuntament”.

La portaveu també va elogiar la labor i la trajectòria dels policies davant les acusacions sense fonament i greus difamacions vessades contra els cossos de seguretat en un vídeo publicat per un mitjà de comunicació. “Embrutar la imatge de la policia és molt fàcil, però restituir el seu nom és una tasca complicada de la que tothom es desentén”.