Una proposta per vetllar per la salut dels veïns

07/10/2013 - Mataró

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA (PxC)

Prospera una moció de Plataforma per Catalunya per instal·lar desfibril·ladors en edificis municipals

Mataró | Redacció.- El ple municipal celebrat el mes d’octubre ha aprovat la proposta del grup municipal de Plataforma por Catalunya per procedir a la instal·lació de desfibril·ladors en equipaments municipals.

La proposta contempla també posar en marxa tallers de formació per tal que les persones que treballen en dependències municipals tinguin els coneixements necessaris per utilitzar el mecanisme.

La portaveu municipal, Mònica Lora, ha dit que “l’objectiu d’aquesta proposta és arribar a intervenir el més ràpid possible en cas que una persona pateixi una parada cardíaca”.

Lora vol deixar clar que “els desfibril·ladors automàticos (DEA) mai no fan una descàrrega quan no és necessària, és a dir, no hi ha possibilitat d’error”. Els DEA porten a terme el diagnòstic de la víctima, ja que analitzen el ritme cardíac de la persona, i també determinen si és o no convenient donar-li una descàrrega per poder recuperar el ritme normal del cor i permetre així que torni a a bombejar la sang.