Al descobert les mentides de les campanyes

Al descobert les mentides de les campanyes "antirrumors" de l'Ajuntament de Mataró

07/10/2013 - Mataró

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA (PxC)

Plataforma per Catalunya denuncia que el govern municipal porta 2 anys permetent que els locutoris incompleixin la normativa

Mataró | Redacció.- El grup municipal de Plataforma per Catalunya porta des d’inici de legislatura –any 2011- denunciant que hi havia locutoris a Mataró que incomplien la normativa.

L’activitat de serveis telefònics és incompatible amb qualsevol altra activitat i així ho recull la normativa. En aquesta línia Mònica Lora ha volgut manifestar que “des de Plataforma per Catalunya portem temps denunciant la política indulgent del govern municipal amb els locutoris, ja que fa anys que aquests incompleixen la normativa”.

Lora assegura que “hi ha diversos locutoris que venien aliments, o incomplien la llei d’horaris comercial, aspectes que ja vam denunciar a les competències municipals en reiterades ocasions”.

En aquesta línia, Plataforma per Catalunya vol recordar que l’Ajuntament de Mataró en prop de 2 anys ja ha col·laborat en dues campanyes eufemísticament anomenades “antirumors” per desmentir els incompliments que denunciem des del nostre grup municipal i que s'han acabat demostrant com a vertaders.

La portaveu Mònica Lora afirma que “l’Ajuntament s’està contradient, perquè fa uns mesos deia que els locutoris no incomplien cap normativa, quan ara s’ha pogut demostrar que un 93% dels locutoris a Mataró incompleixen la normativa que regula l'activitat d'aquests establiments".

D'altra banda, en el ple de juliol Plataforma per Catalunya ja va manifestar l'oposició als enviaments de diners des dels locutoris, ja que "ja hi ha suficients vies per fer enviament de diners, com des de les empreses de serveis postals o des de les entitats financeres en les quals poden fer transferències".

Aquestes transaccions podrien ocultar diners procedents d'activitats il·legals, però escapen d'un control més exhaustiu que podria destapar trames de blanqueig de capitals.