Lora: “ens preocupa la mala convivència en les comunitats de veïns”

11/11/2013 - Mataró

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA (PxC)

Plataforma per Catalunya denuncia que CIU, PSC, PP, ICV i la CUP voten junts en contra de fer complir la legalitat

Mataró | Redacció.- En la sessió plenària de novembre el grup municipal de Plataforma per Catalunya ha presentat una proposta per demanar un control sobre la festivitat musulmana de la matança del xai a la capital del Maresme per tal de fer complir amb la legalitat vigent.

La matança del xai és un dels rituals més importants per la comunitat musulmana, conjuntament amb la celebració del Ramadà.

Tots els llocs on es sacrifiquen animals per al consum humà han de complir una sèrie de requisits, entre ells que siguin sacrificats en un escorxador homologat. En aquesta línia Mònica Lora va dir que “a Mataró la majoria de la comunitat musulmana ho fa d’una forma clandestina i sense cap tipus de control sanitari”.

Aquest ritual està provocant problemes de convivència dintre d’algunes comunitats de veïns. Els problemes més destacats són les males olors que els animals morts provoquen i els crits de l’animal mentre s’està produint la matança.

Des del grup municipal de Plataforma per Catalunya no entenem com des de l’administració no es fa res per tal de què es compleixi la normativa sanitària i així poder millorar també la convivència entre veïns.

Els grups municipals de CIU, PSC, PP, ICV i la CUP van votar junts i contràriament a la proposta per tal de poder exercir un major control d’aquesta pràctica que en la majoria d’ocasions la comunitat musulmana de Mataró porta a terme de manera il·legal.

En aquesta línia la portaveu Mònica Lora ha dit que “això demostra la falta d’empatia que tenen els representants polítics d’aquest Ajuntament amb el poble, ja que l’obligació d’un representant polític és representar i defensar els seus ciutadans i ells no ho estan fent”.