Ciutats sense patiment animal

04/09/2014 - Mataró

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA

PxC demana activar un dispositiu de vigilància de cara al proper 4 d'octubre per detectar i sancionar els sacrificis animals que es portin a terme de manera irregular a Mataró

Proposta motivada davant la negativa de totes les formacions polítiques en el ple de l'any passat per activar un protocol de vigilància sobre les matances il•legals d'animals a la ciutat

Mataró | Redacció.- L'any passat des del Grup Municipal de Plataforma per Catalunya van destapar les irregularitats que es portaven a terme a Mataró en el sacrifici d'animals amb motiu de la celebració de la “Festa del Xai”. És per això que el grup municipal de PxC va presentar una proposta en el ple demanant un major control sobre aquesta festivitat per tal de fer complir amb la legalitat vigent. Atès que a Mataró no es compleix amb la legalitat, i la majoria de les persones que celebren aquesta festivitat ho fan de forma clandestina i sense cap tipus de control sanitari.

En aquesta línia la portaveu Mònica Lora diu que “el fet que no hi hagi cap tipus de control provoca problemes de convivència dintre d'algunes comunitats de veïns on es porten a terme aquestes matances il•legals dintre dels habitatges. Fet que deriva a haver de patir fortes olors que els animals morts provoquen, així com crits de l'animal mentre s'està produint la matança, entre d'altres”.

És per això que l'any passat des del grup municipal de Plataforma per Catalunya a Mataró dies abans de què es celebres dita festivitat va presentar una proposta per tal d'activar un protocol de vigilància sobre les matances d'animals il•legals. Però front aquesta problemàtica en el nostre municipi, ens vam trobar amb la negativa de totes les formacions polítiques presents al consistori (CIU, PSC, PPC, ICV i la CUP).

Veure comunicat de l’any passat:

I atès que el proper 4 d'octubre es tornarà a celebrar aquesta festivitat a la nostra ciutat, i que l'administració publica no pot permetre que no es compleixi amb la normativa sanitària a la ciutat i a de garantir la bona harmonia en les comunitats de veïns.

El grup municipal de Plataforma per Catalunya presenta una proposta en el ple de setembre per tal d'activar un dispositiu de vigilància de cara al proper 4 d'octubre per detectar i sancionar els sacrificis animals que es portin a terme de manera irregular a Mataró. Així com declarar la nostra ciutat “municipi lliure de patiment animal”.