Lluita contra la competència deslleial

18/12/2014 - Mataró

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA

El ple municipal aprova una moció de Plataforma per Catalunya per fer inspeccions que garanteixin que les joguines dels establiments multipreu compleixen la normativa

Mataró | Redacció.- El plenari municipal ha acceptat la proposta de Plataforma per Catalunya en la que demanava més inspeccions als establiments multipreu per garantir que les joguines que són a la venda compleixen amb la normativa vigent, imposar les denúncies corresponents i procedir a immobilitzar i intervenir, si fos el cas, les joguines que infringeixin la normativa.

Amb motiu de les festes nadalenques els establiments multipreu augmenten la seva oferta, sobretot la relacionada amb objectes de regal, i un dels productes que exigeixen un control rigorós durant aquestes dates són les joguines. És per això que cal augmentar les inspeccions i controls per verificar que compleixen amb la normativa vigent, com pot ser la senyalització per grups d’edat, l’etiquetatge, la seguretat, els advertiments sobre possibles riscos i en general tots els aspectes compresos en el marc legislatiu regulador corresponent.

En aquesta línia la portaveu del grup municipal, Mònica Lora, aposta per “aplicar sancions més severes als fabricants i als importadors per tal d'aconseguir que es prenguin seriosament les seves responsabilitats en relació amb els consumidors, que en el cas de les joguines, es tracta d’un públic especialment vulnerable”.

La proposta va resultar aprovada malgrat el vot contrari de PSC, ICV-EUiA i la CUP.