En defensa de la dignitat dels cossos de seguretat

17/02/2015 - Mataró

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA

Plataforma per Catalunya presentarà una proposta de condemna a l'actitud de mofa que van tenir uns ciutadans envers l'agent de la Guàrdia Urbana que va quedar tetraplègic en patir una agressió

Pel carnaval de Mataró un grup de ciutadans va celebrar la festa caracteritzats com l’agent de la Guàrdia Urbana de Ciutat Vella que va quedar tetraplègic després que li llencessin un test al cap.

Mataró | Redacció.- El grup municipal de Plataforma per Catalunya manifesta la seva condemna i reprovació a l’actitud de mofa que va tenir un grup de persones que van assistir a les festes del carnaval disfressats d’agents de la Guàrdia Urbana amb un test enganxat al cap.

És lamentable que s'utilitzi una desgràcia humana per riure d'algú, i és especialment greu que ho faci el fill de l'actual tinent d'alcalde de l'Ajuntament de Mataró i futur alcaldable de CiU, Quim Fernández.

No obstant això, entenem que aquest lamentable episodi no és en cap cas responsabilitat del seu progenitor, ja que l’acció ha estat comesa pel seu fill fent ús de la seva llibertat individual.

Aquest tipus d'actituds s'han de condemnar vinguin d'on vinguin, i és per això que des de PxC  elevarem una proposta de condemna d'aquesta actitud en la propera sessió plenària, ja que com a institució hem de defensar l'honorabilitat no només del Guàrdia Urbà que es va quedar tetraplègic, sinó també la dels nostres cossos de seguretat, que s'han vist atacats i insultats com ens han fet arribar aquests dies molts dels seus membres.

També demanarem la rectificació pública de les persones que van participar en aquesta mofa pública, donant-los l'oportunitat d’excusar-se.

Notícies relacionades en altres mitjans de comunicació

E-NOTÍCIES.CAT, 17/02/2015; El fill d’un dirigent de CiU es disfressa del guàrdia urbà que va quedar tetraplègic

Jordi Fernández és el fill de l’actual tinent d’alcalde i alcaldable de Mataró

Fernández amb la disfressa

Jordi Fernández, fill del tinent d’alcalde i alcaldable de CiU a Mataró Quim Fernández, va disfressar-se del guàrdia urbà que va quedar tetraplègic a causa de l’impacte d’un test al cap, durant els fets del 4F. Juntament amb d’altres joves, Fernández, va aprofitar la festa de carnaval a la localitat maresmenca per vestir-se de policia amb un test al cap.

Fernández, de 27 anys, és enginyer tècnic industrial i havia estat representant de CiU al Consell Municipal de Joventut. En aquest sentit, la dirigent de Plataforma per Catalunya a Mataró, Mònica Lora, ha anunciat que “en el pròxim ple elevarem una proposta de condemna d'aquesta actitud, ja que com institució s'ha de defensar l'honorabilitat no només del Guàrdia Urbà que es va quedar tetraplègic, sinó també la dels nostres cossos de seguretat”.

De la mateix manera, Lora ha explicat que “demanarem la rectificació pública de les persones que van participar en aquesta mofa pública donant l'oportunitat de rectificar i reconduir aquesta situació”. La regidora, que ha volgut exculpar al pare dels fets, considera “lamentable que s'utilitzi una desgràcia humana per riures d'algú”. e-notícies ha contactat per twitter amb l’interessat, el pare i CDC de Mataró, però estem a l’espera de la seva resposta.

20MINUTOS.ES, 17/02/2015; Estudian querellarse contra cuatro jóvenes disfrazados de urbanos con tiestos en la cabeza

[...] La dirigente de Plataforma per Catalunya en Mataró, Mònica Lora, ha asegurado al diario digital que pedirán condenar los hechos en el próximo pleno, así como una rectificación pública, aunque ha desvinculado a su padre de la polémica. El PP de Barcelona también podría plantear el tema en el consistorio. El candidato a la alcaldía de Mataró ha pedido disculpas. "Conozco bien a mi hijo, sé cómo es y sé que su intención no era herir a nadie; pese a todo, se ha equivocado", ha lamentado en un comunicado en el que ha pedido disculpas a todo aquel que se haya sentido ofendido y ha anunciado que en las próximas horas hablará con la familia del agente herido para explicarle lo ocurrido, mostrarle su solidaridad y presentarle sus disculpas. También ha contactado con el alcalde barcelonés para que traslade sus disculpas y solidaridad al cuerpo. El informe interno, a punto Por otro lado, el alcalde de Barcelona, Xavier Trias, ha avanzado que entre este martes y el miércoles se presentará el informe interno elaborado a raíz de la emisión del documental con el apoyo de todos los grupos municipales para repasar todo lo ocurrido. El convergente ha defendido la policía barcelonesa para ha prometido que siempre actuará con toda la "potencia" contra una actuación "torpe".

LAVANGUARDIA.COM, 18/02/2015; Uno de los disfraces polémicos de 4F lo llevaba un hijo del alcaldable de CiU en Mataró

Mataró.- Una de las cuatro personas que aparecen en la polémica fotografía el Carnaval de Mataró (Maresme) disfrazados de agentes de la Guardia Urbana de Barcelona (GUB), con una maceta en la cabeza -con un interrogante, en alusión a la tesis del documental Ciutat Mortaes hijo del alcaldable de CiU, portavoz del gobierno municipal, primer teniente de alcalde y concejal de Cultura y Participació Ciutadana, Joaquim Fernández. El propio político ha emitido un comunicado en el que lamenta y rechaza los hechos "poco afortunados" y pide disculpas a las personas que se hayan podido sentir ofendidas, en especial la familia del agente que quedó parapléjico, con quien asegura que contactará personalmente.

La polémica surgió el pasado viernes cuando una fotografía con cuatro jóvenes disfrazados de agentes de la Urbana de Barcelona con una maceta en la cabeza, en referencia a la polémica suscitada el 4 de febrero de 2006, empezó a difundirse en las redes sociales generando una gran polémica, en especial entre sectores políticos del Maresme. Así, el PP anunció que elevará una pregunta al plenario, mientras que los populares de Barcelona estudian pedir que el consistorio que preside Xavier Trias, que se persone como acusación. En la misma línea se ha pronunciado Plataforma per Catalunya, que a través de su portavoz, Mónica Lora, ha anunciado una reprobación en la próxima sesión plenaria.

En el comunicado hecho público, Joaquim Fernández, asegura que el disfraz escogido por su propio hijo es "condenable" y asegura que su forma de ser, así como la de su hijo, no es bromear con la desgracia ajena, aunque admite que "se ha equivocado". Asimismo, insiste en pedir disculpas públicas a todas aquellas personas que se hayan podido sentir ofendidas y anuncia que, durante las próximas horas contactará con la familia del agente de la GUB que quedo parapléjico para transmitir "mis disculpas y solidaridad". Por último, Fernández, quiere desvincular los hechos de la gestión política de CiU y del gobierno municipal de Mataró.

Hasta el momento, varios sindicatos policiales, así como miembros de la GUB están recopilando informaciones para proceder a una querella contra las cuatro personas que aparecen en las fotografías.