Des de la candidatura mataronina creuen que combatre la pobresa ha de ser una de les principals prioritats

15/05/2015 - Mataró

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA

Plataforma per Catalunya aposta per una reforma integral dels serveis socials de l'Ajuntament

Mataró | Redacció.-Des de la candidatura de Plataforma per Catalunya a Mataró presenten el seu programa municipal en matèria de serveis socials.

La regidora Mònica Lora creu que "la quantitat de documentació, tràmits i finestres que han de recórrer les famílies necessitades, converteixen els processos de sol·licitud d'ajuda en una desesperant jimkama i nosaltres volem agilitzar els tràmits i dignificar a les persones".

Per altra banda, des de la candidatura creuen que la major part de les partides que es destinen a serveis socials, se les menja el mateix sistema de gestió és per això que el que volem des de PxC és que el pressupost destinat a serveis socials repercuteixi més en les famílies necessitades que no pas en el mateix sistema de gestió.

És per això que presenten les seves principals línies d'actuació en matèria de serveis socials.

- Una reforma integral del departament de serveis socials de l'Ajuntament de Mataró, optimitzant els recursos i costos de gestió, perquè el percentatge del pressupost, repercuteixi més en les famílies necessitades, que no pas, en els costos de gestió.

- Crear un cens de famílies en risc de pobresa i exclusió social, des del qual es centralitzaran tots els ajuts, simplificant i automatitzant els processos administratius de manera que les famílies necessitades només hagin de fer una sola gestió per rebre totes les ajudes de les diferents administracions.

- Negociarem convenis amb cadenes de supermercats i empreses de subministrament energètic en favor de les famílies més vulnerables i amb recursos limitats.

- Garantir el material escolar, beques menjador o medicaments, a infants i adolescents en risc d'exclusió. Sembla que per l'actual administració els nens només mengen fins que acaben la primària. És per això que ampliarem les beques menjador fins a la finalització de tots els estudis.

- Potenciarem la presència de cursos de formació professional per a persones a l'atur.

- Denunciarem tot tipus de prevaricació administrativa en benefici dels immigrants