Emergencia habitacional sin respuesta

31/08/2015 - Mataró

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA

Mònica Lora: “la Generalitat ha malbaratat recursos públics fent pisos que no han tingut sortida”

Mataró | Redacció.- El grup municipal de Plataforma per Catalunya a l’Ajuntament de Mataró creu que és una autèntica vergonya la situació tensa que s’estan veient abocats a viure els veïns de Pla d’en Boet a conseqüència de què la Generalitat de Catalunya construís fa uns anys uns pisos que per les seves característiques no han tingut sortida, han quedat buits perquè ningú els vol, ja que són massa petits (uns 50m2) provocant així que siguin focus de delinqüents i siguin ocupats de forma il•legal.

El grup municipal de Plataforma per Catalunya pensa que “a Mataró tenim moltíssimes famílies amb necessitats d’un habitatge i el fet que aquests pisos no estiguin adaptats per a elles fa que la gent s’indigni de la impotència de veure uns habitatges públics buits i a sobre estiguin sent objectiu de delinqüents i ocupes, deteriorant així el barri”.

En aquest sentit demanen que el govern municipal col•labori econòmicament per adaptar els habitatges per tal de donar-li una solució al problema actual d’inseguretat i a l’hora poder donar sortida a què aquests pisos siguin ocupats de forma legal i per ciutadans que ho necessitin.

És per això que Plataforma per Catalunya portarà unes preguntes per aquest ple de setembre perquè vol que Adigsa, que és l’empresa publica que gestiona aquests pisos, els adapti per a famílies, i que l’Ajuntament estudii poder fer una col•laboració econòmica, això comportaria haver d'ajuntar habitatges per tal de donar sortida i que la gent que ho necessiti pugui anar a viure.