Mònica Lora:

Mònica Lora: "No hi ha cap dubte que per facilitar l'aprovació dels pressupostos l'oposició s'ha venut per un plat de llenties en mal estat"

19/04/2016 - Mataró

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA (PxC)

Mataró | Redacció.- Dijous es va celebrar el ple extraordinari per votar el pressupost per l'any 2016 de l'Ajuntament de Mataró. Un pressupost de 125 milions d'euros aprovat amb els vots a favor del govern PSC i CiU més el vot favorable del PP i l'abstenció d'ERC, VolemMataro i ICV.

Mònica Lora, portaveu de PxC, principalment va argumentar el vot en contra basant-se en què "a l'hora d'elaborar un pressupost s'ha de tenir un ordre de prioritats i marcar unes línies molt clares. Les polítiques socials lligades amb les d'ocupació són les que més importància haurien de tenir, però no només augmentant la despesa social hi ha prou, perquè si aquests recursos no es gestionen correctament, no serveix de res".

Per poder ajudar que les persones visquin amb dignitat la portaveu de PxC creu que "s'han de cobrir les necessitats més vitals dels mataronins com són, un sostre, un plat de menjar a taula i garantir els recursos necessaris per poder arribar a final de mes" en aquesta línia creu que "s'hauria de fer una política preventiva i no esperar al fet que una família es vegi a les últimes per tal de què l'administració reaccioni. Així com acabar amb els ajuts basats en l'anomenada discriminació positiva a favor de certs col·lectius, des de PxC apostem per aplicar criteris i objectius individualitzats que tinguin en compte la persona concreta i la seva situació personal".

En matèria d'ocupació una de les diverses coses que Lora va demanar va ser que "en els plans d'ocupació es doni preferència a les persones amb nacionalitat espanyola per poder accedir a llocs de treball per part de l'Ajuntament".

Mónica Lora, portaveu de PxC, per altra banda, en matèria de seguretat va dir que "s'ha de disminuir amb el que ens trobem avui dia en algunes zones de la ciutat, fets que deriven a una mala convivència i inseguretat" en aquesta línia va demanar que "augmenti la plantilla de la Policia Local i incrementar la seva dotació i formació".

Lora en l'àmbit de mobilitat creu que el més important és "solucionar els problemes d'aparcament que tenim en vàries zones de la ciutat, i apostar per la creació de pàrquings gratuïts propers a zones comercials, i reduir el cost de les zones blaves, és quelcom essencial per no deixar morir el petit comerç de la ciutat".

Altres aspectes importants que no podem oblidar en el pressupost com la sanitat, l'educació, la neteja dels nostres carrers, la creació de jocs d'esbarjo per a gossos... són punts que Mónica Lora també va fer especial encís en el ple de pressupostos.