Lora :

Lora : "Volem que el govern prengui consciencia sobre la tinença d'animals domèstics"

23/06/2016 - Mataró

Reivindicació històrica de PxC és l'ampliació d'espais d'esbarjo per a gossos

Redacció | Mataró.– Des del Grup Municipal de Plataforma per Catalunya (PxC) a Mataró volen que el govern prengui diverses accions a la ciutat en matèria d'animals domèstics.La portaveu Mònica Lora argumenta que "fins avui dia cap govern de la ciutat s'ha preocupat per encetar polítiques actives sobre la tinença d'animals domèstics i creiem que ja és hora de fer-ho".

Des de PxC creuen que en primer terme s'ha de modificar la Normativa Municipal sobre la tinença d'animals domèstics, ja que ha quedat caduca i s'ha d'actualitzar. Lora en aquesta línia diu que "sobretot per al que fa a l'aspecte de les prohibicions, s'ha d'ampliar per tal de poder millorar en garantir els drets i el benestar dels animals".

Per altra banda demanen que l'Ajuntament s'impliqui en primera persona a portar a terme iniciatives pel foment de l'adopció. La regidora creu que "l'Ajuntament hauria de ser el màxim impulsor d'aquestes iniciatives, sobretot per conscienciar a la ciutadania i reduir així el nombre d'animals que estan condemnats a passar la resta dels seus dies en un refugi".

Una reivindicació històrica de PxC Mataró és l'ampliació d'espais d'esbarjo per a gossos. Lora creu que "ni el govern anterior ni el d'ara hi han respòs a les demandes de propietaris de gossos de la ciutat i la manca d'aquests espais és evident, i és per això que seguirem treballant per aconseguir més llocs".

Quelcom que també s'ha de fer front és a l'incivisme d'alguns propietaris de gossos que no recullen els excrements dels seus animals. És per això que el Grup Municipal de PxC Mataró vol que el govern prengui alguna iniciativa per disminuir aquests actes incívics. En aquest sentit Lora aposta per "promoure anàlisi de l'ADN per poder després multar pels excrements de gossos".

La regidora Mònica Lora ha conclòs dient que "el que també ens preocupa és el tema del cens, tenim molt animals a la ciutat que no estan censats i entenem els propietaris que no ho fan, ja que la taxa que cobra l'Ajuntament és abusiva com bé portem denunciant fa temps i vam demanar la seva rebaixa i ho tornem a demanar".