Mònica Lora participa en una xerrada sobre dones polítiques

30/09/2016 - Mataró

Mataró | Redacció.- La portaveu del Grup Municipal de Plataforma per Catalunya (PxC) i regidora a l'Ajuntament de la capital del Maresme, Mònica Lora, va participar en una xerrada titulada "Dones polítiques, polítiques de Dones" organitzada per Dones Reporteres de Mataró.

En la seva participació la regidora de PxC va incidir en la importància de que cada cop siguin més les dones que s'animin a participar activament a la política. En aquest sentit Lora creu que "les dones que estem en política, sigui al partit que sigui, tenim una gran responsabilitat, ja que si les dones ocupem llocs de responsabilitat política és més fàcil promoure la igualtat de gènere".

Lora va fer esment a que és vital saber de la importància de la corresponsabilitat entre dones i homes, constatant que "s'han d'equilibrar les responsabilitats tant domèstiques com de cura dels fills entre dones i homes; la falta de corresponsabilitat és un dels factors que més influeix en el patiment de les desigualtats tan laborals, socials i polítiques".

En matèria de conciliació de la vida laboral, familiar i personal, la regidora de PxC creu que "la conciliació és cosa de tots, no només de les dones. Tots necessitem conciliar" seguint que "avui dia el que ens venen com a conciliació no té un altre nom que sacrifici: sacrifici de la vida personal i també professional, atès que cada vegada hi ha més dones que es veuen abocades a aturar les seves carreres professionals per la manca de conciliació". En aquest sentit Lora defensa que "s'haurien de subvencionar al 100% els serveis destinats a infants menors de 3 anys, com les llars d'infants o ludoteques".

En el mateix àmbit Mònica Lora va recordar que "des de PxC fa uns mesos vam presentar una proposta per tal de que s'introdueixi en el plec de condicions més puntuació per aquelles empreses que es presentin a concursos municipals que demostrin que promouen la conciliació entre els seus empleats".

Per altra banda, si el que es pretén és que hagin cada cop més dones que liderin empreses, Lora creu que "s'haurien de portar a terme incentius fiscals per al foment de les dones emprenedores, sobretot per aquells casos de patiment de violència de gènere".