PxC demana que no es renovi el contracte de lloguer de la mesquita Mata-Rocafonda

02/12/2016 - Mataró

Redacció | Mataró.- El govern municipal de PSC i CiU volen requalificar una parcela industrial on està ubicada una mesquita per tal de que passi a ser equipament sociocultural i regularitzar la seva situació per poder seguir portant a terme l’activitat de culte.

Des del grup municipal de Plataforma per Catalunya (PxC) a Mataró volen que el govern no renovi el contracte amb la comunitat islàmica Al-Ouahda per albergar la mesquita en un edifici de titularitat municipal.

La portaveu del grup municipal de Plataforma per Catalunya (PxC) Mònica Lora creu que “l’Ajuntament hauria de ser valent i denegar-li la renovació del contracte de lloguer a la comunitat islàmica”. Seguint que “l’edifici és municipal i com a tal és un privilegi concedit a dita comunitat i creiem que no es poden aprofitar equipaments municipals per ubicar-hi mesquites i aquests espais haurien d'estar cedits per a entitats que representin els interessos generals dels veïns de Mataró".

Recordar que l’any 2012 des de PxC ja van denunciar la incompatibilitat de la mesquita del polígon Mata-Rocafonda amb el Pla General Urbanístic, i per tant no ajustar-se al cent per cent a la normativa.

Mònica Lora ha conclòs recordant que “Des de PxC hem sigut l’unica formació politica que ha aconseguit el tancament i anul·lació de llicències per construir mesquites. PxC va aturar la construcció d’una mesquita a Premià de Mar l’any 2003, va aconseguir que l’Ajuntament de Salt fes una moratòria en la construcció d’una mesquita salafista i va clausurar-ne una altra a Sant Adrià del Besòs”.