PxC avança que no donarà suport a la proposta d'impostos municipals del govern

20/12/2016 - Mataró

Redacció | Mataró.- Aquest pròxim dijous a l'Ajuntament de la capital del Maresme se celebra un Ple extraordinari on es portarà la proposta definitiva d'Ordenances Fiscals per al 2017 i també l'avantprojecte de pressupostos per l'any que ve.

La portaveu de PxC Mònica Lora anuncia que "no donarem suport a un projecte d'Ordenances Fiscals que no contempli mesures per pal·liar els afectes de la crisi i menys sense l'acceptació completa de la majoria de les nostres al·legacions". Afegint que "no serem complisses de la pujada continuada dels impostos i de l'afany recaptatori de l'Ajuntament sense compensació cap als ciutadans".

Des del Grup Municipal de Plataforma per Catalunya (PxC) a Mataró han presentat un seguit de propostes d'al·legacions per les Ordenances Fiscals del Govern de PSC I CiU, en un resum:

- Demanen una rebaixa o congelació de l'IBI, no es pot seguir permetent anar augmentant any darrere any i per tant asfixiant als ciutadans.

- Rebaixa dels preus de les escoles bressol públiques i el servei de menjador, ja que és una mesura molt necessària per ajudar aquells pares i mares a conciliar.

- Creació d'una tarifa plana per aquells comerciants que estiguin rodejats de zona regulada (com la zona blava) i estipular un preu mensual no superior a 40 €. I en aquesta línia: per aquells clients que hi comprin en els seus comerços quedin exempts de pagar les dues primeres hores. Creiem que és una mesura que per una banda ajuda a no posar més pals a les rodes als petits comerciants i per altre a què els clients no vegin cap impediment en anar a  comprar a una zona comercial que estigui l'aparcament regulat.

- Incentius fiscals per aquelles empreses instaurades a Mataró que contractin a gent en situació d'atur, que estiguin empadronades a la ciutat i tinguin la nacionalitat espanyola. Proposta molt interessant que podria funcionar per incentivar que contractin a gent del nostre país.

Aquestes són algunes de les al·legacions presentades pel Grup Municipal de PxC a l'Ajuntament de Mataró.

Mònica Lora argumenta que "hem presentat un total de 12 propostes de les quals algunes diuen des del Govern que s'estudiaran o han estat acceptades parcialment però encara i així no podem votar a favor i hem de seguir treballant i proposant el que nosaltres creiem que és millor per als nostres ciutadans".

En matèria de pressupostos Lora diu que "encara està molt verd el tema perquè és una aprovació inicial i per tant no donarem suport a l'espera de quina acceptació tenen les nostres esmenes al pressupost".