PxC demana la verificació de l'origen dels fons per la compra d'un local a l'empresa municipal d'urbanisme

28/02/2017 - Mataró

Redacció | Mataró.- Per aquest ple del mes de Març el Grup Municipal de Plataforma per Catalunya (PxC) a l'Ajuntament de Mataró volen saber si des del consistori i l'empresa municipal d'urbanisme (PUMSA) han verificat o no la procedència dels fons de la compra d'un local a la dita empresa.

L'Associació Cultural Islàmica Annour ha comprat un local on actualment ja està ubicada una mesquita des de fa anys, en un local propietat de l'empresa municipal d'urbanisme de Mataró (PUMSA) al carrer Carrasco i Formiguera. Amb un preu d'adquisició de 400.000 € (IVA no inclòs).

(Vídeo del ple municipal celebrat el mes de Març)

El representant de Plataforma per Catalunya (PxC) en el Consell d'Administració de PUMSA va ser l'únic en votar contràriament a la proposta d'autorització per la formalització de la transmissió d'aquest local.

En aquest sentit la representant de PxC a l'Ajuntament de Mataró, Mònica Lora preguntarà en el pròxim ple "si s'ha tingut en compte l'origen dels fons que han portat a la compra d'aquesta mesquita, ja que podrien ser fons com ja està succeint en altres països europeus que provenen de dictadures com Aràbia Saudita o Qatar, o d'associacions integristes a escala mundial. O si simplement s'ha fet la transacció sense cap tipus de consulta o verificació, com si ja estan fent països com França, Bèlgica o Suècia, que estan prohibint aquest tipus d'operacions si no són clars els fons aportats per aquestes compres".