Nou institut, però arriba tard i malament

07/03/2017 - Mataró

Redacció | Mataró.- Fa dos dies ens assabentàvem d'una notícia completament inesperada en matèria de planificació educativa de Mataró, que des del grup municipal de Plataforma per Catalunya (PxC) pensem que arriba tard i malament, encara que és necessària però no de la forma que la plantegen.

Tindrem un nou institut a Mataró per aquest pròxim curs 2017-2018. Situat a la Ronda Rafael Estrany amb el nom de Cinc Sènies.

La regidora de PxC a la ciutat, Mònica Lora diu que "fa anys que Ensenyament de la Generalitat tenia constància de la forta demanda d'ESO i que ara de cop i volta i de males maneres diguin que obriran les portes aquest curs, ens sorprèn molt" afegint que "no hi ha claustre de professors, ni projecte educatiu, ni previsions de què construeixin l'edifici, ni data, ja que els alumnes estaran en barracons" i en aquest sentit des del Grup Municipal de PxC es pregunten "fins quan tindrem als alumnes en aquestes condicions?".

Des de PxC també els preocupa que tot just ara estan en el procès de jornades de portes obertes en secundària, i d'aquí res les preinscripcions pel curs que ve. És per això que la portaveu de PxC Mònica Lora creu que "és una irresponsabilitat no només la tardança de la notícia, per als problemes i dubtes que crearà als pares i mares, sinó també per les condicions que estaran els alumnes. És per això que demanem que amb caràcter d'urgència el Govern Municipal insti al Departament d'Ensenyament a què posin una data per la construcció de l'edifici i sigui quan més aviat possible".