PxC no assistirà a l'acte institucional del Dia de la Policia Local en solidaritat a les reivindicacions de la majoria d'agents de la Policia Local de Mataró

28/04/2017 - Mataró

Mataró | Redacció.- La portaveu de Plataforma per Catalunya (PxC) en el consistori mataroní, Mònica Lora, avisa de què no assistirà a l'acte institucional del Dia de la Policia Local en solidaritat a les reivindicacions de la majoria d'agents de la Policia Local de Mataró, que creiem que són de justícia.

En aquest sentit, el Grup Municipal de Plataforma per Catalunya (PxC) a l'Ajuntament de Mataró ha presentat una proposta per ser debatuda en el ple de maig, que parla de la situació extrema que es troba el servei de la Policia Local.

La regidora de PxC a Mataró, Mònica Lora diu que "fa temps que rebem queixes de diferents agents de la Policia Local. Queixes molt diverses, com de funcionament, gestió i mal tracte dintre del servei".

En aquest sentit des de PxC porten una proposta que parla de diferents aspectes que els preocupen, com és la mala distribució que es fa dels recursos del mateix servei i que es malgastin diners en qüestions innecessàries, quan hi ha altres prioritats.

Per altra banda, ahir va tenir lloc una reunió amb una secció sindical de la Policia Local en la qual els van mostrar una sèrie de reivindicacions i neguits. I en aquest sentit Lora creu que "no ens podíem quedar de braços plegats després de la reunió, com a representats públics és la nostra obligació defensar tot allò que creiem que és de justícia".

La secció sindical ens va denunciar el mal ambient de treball i desmotivació general que hi ha dintre del servei. Així com la falta de compromís de l'Ajuntament a l'hora d'encetar les negociacions per fer efectiu el complement específic de perillositat a aquest col·lectiu que fa anys que reivindica.

També, una modificació d'horaris per al que fa als policies de barri, que demanen un horari més proporcional a l'hora favorable per a la conciliació familiar i personal.

I sobretot i molt important, que dintre del servei hi hagi un bon tracte.

La regidora de PxC a Mataró, Mònica Lora creu que "que hi hagi un bon tracte és primordial i de fet creiem que si això fos així, no s'hagués acabat d'aquesta forma, ja que probablement les reivindicacions s'haurien canalitzat d'altra manera" seguint que "però veient que això és inexistent i s'està agreujant la situació, probablement hagi mobilitzacions".

És per això i molt més que està concretat en la proposta, que des de PxC han decidit presentar una proposta en la qual demanen, en primer lloc:

Que el govern municipal enceti les negociacions amb els sindicats de la Policia Local de Mataró amb la intenció no només d'escoltar-los sinó de fer efectiu d'una vegada per totes les diferents reivindicacions que fa temps que estan demanant. Tenint en compte que no és res incoherent i molt menys inviable.

En segon terme, demanem més transparència del Govern Municipal cap als grups de l'oposició per al que fa referencia a la gestió i situació de la Policia Local de Mataró.

I tercer, que tots els treballadors municipals, sense distincions, rebin un tracte digne.