Denunciem injustícies en la reserva de places dels centres educatius

11/05/2017 - Mataró

Mataró | Redacció.- Des del Grup Municipal de Plataforma per Catalunya (PxC) van denunciar en el ple la injustícia que hi ha en algunes ocasions amb la reserva de places als centres educatius.

En aquest sentit la regidora de Mataró, Mònica Lora va argumentar que s'haurien de canviar els criteris a l'hora de decidir si un nen és o no de necessitats educatives especials. Ja que hi ha una sèrie de criteris que per al que portem veient des de fa molts anys, van més encaminats cap a certs col·lectius que no pas d'altres. Criteris que fan referencia per exemple a situacions socials o culturals.

La regidora va voler deixar constància que "defensem que tots aquells que tenen discapacitats físiques, intel·lectuals, sensorials. O trastorns greus de conducta, entre d'altres... defensem que hi estiguin i que els criteris així ho estipulin" seguint que "però quan es tracta per situacions que moltes famílies de Mataró també s'hi troben, com poden ser situacions econòmiques desafavorides, no entenen que tinguem unes famílies que vagin per davant d'altres".

Des del Grup Municipal de Plataforma per Catalunya (PxC) denuncien que en alguns casos aquesta reserva de places és molt injusta. I defensen que s'haurien de revisar i modificar els criteris per considerar o no un nen de necessitats educatives especials.

Podeu veure la intervenció sencera de la regidora de PxC a Mataró en el següent vídeo.