PxC demana que l’Ajuntament col·labori en la retirada de pintades en edificis de titularitat privada

30/05/2017 - Mataró

Mataró | Redacció.- Des del Grup Municipal de Plataforma per Catalunya (PxC) a l'Ajuntament de Mataró volen que el consistori sigui més permissiu a l'hora d'ajudar aquells propietaris que són víctimes d'actes vandàlics en les seves façanes així com persianes i portes dels comerços de la ciutat.

Si hi ha alguna cosa que fa bruta una ciutat (entre d'altres) són les pintades derivades d'actes vandàlics en llocs on no es pot fer. Com pot ser en persianes de comerços, façanes, mobiliari urbà i espais municipals.

(Mònica Lora en el ple de juny)

Actualment l'Ajuntament només s'encarrega d'aquells espais que són de la seva propietat. I quan es tracta de privats, només actua gratuïtament quan les pintades són discriminatòries o atempten contra els drets humans.

La regidora de PxC a Mataró, Mònica Lora al·lega que "tots sabem que a Mataró tenim pintades que porten molts anys i ningú es dedica a treure-les, sobretot les de caràcter polític".

En aquest sentit, des de PxC presenten una proposta per al pròxim ple on demanen que l'Ajuntament inclogui també la retirada gratuïta de pintades en edificis de titularitat privada quan aquestes siguin de caràcter polític. Així com ajudar aquells propietaris que es vegin afectats per les pintades siguin del tipus que siguin.