PxC demana que el govern municipal garanteixi el descans veïnal en l'època del ramadà on els veïns pateixen molèsties a conseqüència de la concentració de gent a altes hores de la nit al carrer

19/06/2017 - Mataró

Mataró | Redacció.- Com passa a altres poblacions catalanes, on hi ha un percentatge important d'immigració de religió musulmana, la celebració diària del Ramadà acaba quan es pon el sol, i és a partir d'aleshores quan moltes persones s'acumulen a places i carrers fins a altes hores de la matinada. En aquest sentit la regidora de PxC a Mataró, Mònica Lora diu que "com és evident aquestes persones fan xivarri i pertorben en algunes ocasions el descans veïnal, aspecte que l'ordenança de civisme protegeix però que sembla que el Govern mataroní fa la vista grossa amb aquest col·lectiu religiós per tal de no empipar-lo".

És per això que des del Grup Municipal de Plataforma per Catalunya (PxC) a l'Ajuntament de Mataró va fer saber la setmana passada en roda de premsa que exigien que es compleixi l'ordenança de civisme sense distincions durant tots els períodes de l'any i en aquest cas durant la celebració del Ramadà, atès que s'estan vivint episodis que clarament vulnerant l'ordenança de civisme i pertorben la convivència. En aquesta línia Lora creu que "s'ha d'evitar les concentracions de gent en les places i carrers a altes hores de la nit perquè pertorben el descans veïnal".

Actualment a Mataró s'hi troben a ple funcionament quatre mesquites i centres de culte islàmic. Musulmans residents a la ciutat i dels voltants acudeixen a les seves pregàries de forma massiva. Per a no generar conflictes o tensions, Plataforma per Catalunya (PxC) exigeix un millor control de la situació i l'aplicació fil per randa de l'ordenança de civisme.