Propostes per al pròxim ple

04/07/2017 - Mataró

Mataró | Redacció.- Des del Grup Municipal de Plataforma per Catalunya (PxC) a l'Ajuntament de Mataró presenten dues propostes en el pròxim ple municipal.

La primera és per garantir les mesures de seguretat en actes multitudinaris a Mataró. Tenint en compte que estem en el nivell 4 d'alerta antiterrorista. Des de PxC demanen a l'Ajuntament que compleixi amb el requeriment i amb totes les recomanacions del Ministeri de l'Interior sobre les mesures de seguretat en actes multitudinaris, ja que avui dia no es fa. I més ara tenint en compte la aproximació de la nostra festa major, Les Santes.

En aquest sentit la regidora identitària, Mònica Lora diu que "el que pretenem amb aquesta proposta és que s'atenguin i es compleixin totes les recomanacions dels diferents cossos policials de l'estat i el Ministeri de l'Interior per blindar amb mesures efectives de seguretat i prevenció aquells actes amb una elevada afluència de persones a la ciutat" seguint que "avui dia les mesures que hem pogut comprovar que posen no són suficients".

La segona iniciativa és sobre la relació del detingut líder terrorista Tarik Chatlioui amb Mataró i per estudiar vies legals per suspendre llicencies dels centres de culte on es porti a terme l'islamisme radical.

El dimecres dia 28 de Juny van ser detinguts sis gihadistes en una operació antiterrorista conjunta entre diverses forces de seguretat, d'Alemanya, Regne Unit i Espanya. Se'ls acusa d'integració a l'organització terrorista ISIS. I entre ells, es troba Tarik Chatlioiu que es dedicava a adoctrinar i reclutar joves per fer la gihad i a recaptar fons per la construcció de mesquites salafistes a Europa.

En aquest sentit des del Grup Municipal de Plataforma per Catalunya (PxC) expliquen que com es va poder veure fa dies mitjançant les xarxes socials, Tarik Chatlioui va visitar Mataró, atès que es dedicava a recórrer diversos llocs europeus fent discursos i predicant per tal de recaptar per a la construcció de mesquites salafistes.

És per això que des de PxC demanen que "es porti a terme una investigació per saber les raons exactes de la visita d'aquest líder terrorista a Mataró, malgrat creiem que són evidents".

Així com que "s'estudien les vies legals necessàries per suspendre les llicencies en els centres de culte on es porti a terme l'islamisme radical, enquadrat moltes vegades en la corrent salafista i inspiradora en l'estat islàmic (ISIS)".

I per últim, "no concedir cap subvenció ni ajut amb recursos públics per a entitats que hi hagin col·laborat amb aquest líder terrorista i entitats inspirades en la corrent salafista".