Presentem al·legacions a l'ordenança d'animals

25/08/2017 - Mataró

Mataró | Redacció.- Des del Grup Municipal de Plataforma per Catalunya (PxC) a l'Ajuntament de Mataró han presentat avui per registre al·legacions a l'ordenança Municipal sobre tinença, protecció i control animal que es va portar a aprovació inicial en el ple de juliol, on PxC va donar un vot favorable a l'espera de poder fer les al·legacions pertinents abans de l'aprovació definitiva en la qual allà el vot si que serà el definitiu per portar a terme o no dita ordenança.

Des del Grup Municipal de PxC creuen que "és positiu i necessari que existeixi una ordenança que contempli no només el control i tenir una bona tinença dels animals sino també protegir-los". Però des de PxC han volgut presentar al·legacions perquè creuen que "hi ha aspectes de l'ordenança que no garanteixen al 100% la protecció dels animals" així ho ha fet saber la regidora Mònica Lora.

En l'ordenança es contempla poder deixar sol un animal a un cotxe durant 20 minuts a una temperatura màxima a 28 graus. Des de PxC creuen que això és excessiu i que no es garanteix en absolut la protecció de l'animal. PxC demana que l'estona que pot estar un animal sol en el cotxe no superi els 2 minuts i que es baixi la temperatura màxima.

Sobre diluir amb aigua els orins i sobre les sancions que s'acompanyen si els propietaris de gossos no ho fan. Després de poder valorar-ho i compartir-ho amb diferents ciutadans de Mataró, creiem que aquesta mesura és excessiva i demanem que primer de tot s'hauria de convidar a la gent a què ho faci i veure la viabilitat de tal mesura, i a l'hora acompanyar de campanyes de conscienciació.

Presenten altres consideracions també, i altres demandes que ja anys que des de PxC reclamen com la creació de més llocs d'esbarjo sense limitacions horàries, i també reservar un espai en època d'estiu a les nostres platges perquè els gossos puguin anar-hi amb els seus propietaris.