Hi ha un descontrol dels Imans, de la seva procedència i radicalitat

31/08/2017 - Mataró

Mataró | Redacció.- Des del Grup Municipal de Plataforma per Catalunya (PxC) a l'Ajuntament de Mataró presenten una sèrie de preguntes per al ple de setembre (amb esperit també de proposta) especialment motivades per diverses raons, una en relació a la detenció d'un marroquí a Mataró que va ser detingut el 2015 a la ciutat, més concretament al barri de Rocafonda, per formar part d'una cèl·lula de reclutament per a l'Estat Islàmic, i per estar en contacte permanent i directe amb dirigents a Síria i haver fet jurament de fidelitat a dita organització terrorista. I com hem pogut saber fa uns dies, de que fiscalia li demana set anys de presó. I després també arran dels atemptats terroristes ocorreguts a finals d'agost a Barcelona i Cambrils i després de veure que varis dels terroristes s'han criat i educat al nostre país, així com el iman de Ripoll que estava exercint en aquell moment també al nostre país.

En relació al noi detingut a Mataró, recordem que en el moment de la detenció la reacció del govern municipal va ser de passivitat i de donar el missatge de "tranquil·litat" i com sempre fan amb tot allò que no els interessa donar importància de "cas aïllat" per no trencar la convivència, segons ells.

En aquest sentit la regidora identitària Mònica Lora ha volgut deixar clar que "com a ciutadans de Mataró i representants polítics que som, estem preocupats, tenim dret a estar-ho i també a tenir por".

És per això, que després de ser coneixedors fa uns dies, dels anys de presó que demana fiscalia, i tot lo exposat anteriorment, preguntem al govern municipal i també demanem "quin tipus de mesures es preveuen portar a terme des de el govern municipal per evitar que tinguem Imans que puguin ser de caràcter extremista".

En aquest sentit Lora aclareix que "s'ha de tenir en compte els antecedents que té la ciutat en aquesta matèria, que l'any 2004 ja van detindre a un Iman terrorista i també el descontrol que hi ha amb els imans, de la seva procedència i radicalitat".

També volem saber si han contemplat la possibilitat (que ja van demanar des de PxC) de "poder gravar tots els sermons que es portin a terme en les mesquites de la ciutat, inclús de fer una suspensió de llicències d'aquests centres, fins a esbrinar si tenen algun grau o no de radicalitat. I de ser coneixedors de la procedència dels fons per el manteniment d’aquests centres".

Sobre aquesta qüestió la regidora de PxC Monica Lora defensa que "s'hauria de saber quin tipus de mesquites i quin tipus de sermons es porten a terme en elles, i fins aleshores mantenir-les tancades per prevenir".

Des del Grup Municipal de PxC al consistori també volen saber si "hi ha actuacions previstes a escala de ciutat en aquesta matèria, ja que creuen que no totes les radicalitzacions a vegades surten dels centres de culte".

Per finalitzar Lora destaca que "totes aquestes qüestions volem que ens les contesti el senyor Alcalde David Bote, com a màxim responsable de la ciutat, ja que ens té acostumats a amagar el cap sota l'ala". I a més afegeix "l'Alcalde tindrà un avantatge a més, i és que tindrà quasi una setmana per preparar-se una resposta, així que esperem que estigui a l'altura".