Volem evitar trobar-nos en casos que es canviïn hàbits alimentaris per motius estricament religiosos

21/09/2017 - Mataró

Mataró | Redacció.- Per al pròxim ple municipal des del Grup Municipal de Plataforma per Catalunya (PxC) a l'Ajuntament de Mataró presenten una iniciativa per tal de revisar els menús escolars que s'estan donant a les escoles públiques de la ciutat. En aquesta línia la regidora de PxC a Mataró, Mònica Lora diu que "volem evitar trobar-nos en casos que es canviïn hàbits alimentaris per motius estricament religiosos".

Tot això ve arran de fa uns dies que des del Grup Municipal de PxC a Mataró els van començar arribar queixes de pares i mares sobre un menú escolar d'un centre educatiu de la ciutat. Es van trobar que el menú que havien de menjar els seus fills seria halal. Quan amb anterioritat existia un menú general, de dieta blanda i altre per musulmans. En aquest sentit la portaveu de PxC Mònica Lora argumenta que "aquest últim menú no el compartim, ja que creiem que només s'haurien de fer menús especials per temes de salut".

La mateixa escola des de la seva pàgina oficial de Facebook va publicar el menú escolar de setembre i octubre en el qual especificava que "tota la carn serà halal i quan hi hagi carn de porc se substitueixi per altra carn halal".

(Aquest és el menú que era en un inici, tret de la pàgina de Facebook de l'escola)

Arran d'això van començar a sorgir diverses queixes de pares i mares que no entenien com els seus fills s'ha els imposava aquest menú. Dies després aquesta publicació de Facebook va estar eliminada, i substituïda per una altre. Per tant la rectificació ara contempla dues opcions: un menú amb carn halal i un altre sense.

No obstant això, segueix un menú religiós que "res té a veure amb les nostres tradicions i creiem que des d'un centre públic només haurien d'oferir menús especials per qüestions de salut" argumenta la portaveu de PxC Mònica Lora.