PxC segueix treballant per als veïns d'Olot

24/12/2016 - Olot

Redacció | Olot.-  Enfront les referències a Plataforma per Catalunya (PxC) que es van produir al Ple municipal d'Olot, especialment les del grup extremista Unitat Contra el Feixisme i el Racisme (UCFR) en contra de la campanya informativa que PxC d'Olot està realitzant a les llars olotines; i enfront de les respostes a les seves preguntes per part de la majoria de Grups Municipals, inclòs el Grup del Govern -el mateix que durant 8 anys, en una mostra sublime d'hipocresia política, ens tractava amistosament per tirar endavant els seus projectes-, volem manifestar públicament el següent:

1.- L'anomenada UCFR manca de credibilitat democràtica. Aquest grup roman imputat per un Jutjat de Barcelona per la campanya antidemocràtica que va fer durant les darreres eleccions municipals contra PxC, per injúries i calúmnies contra molts caps de llista del nostre partit, inclòs el cap de llista d'Olot. No entenem com poden seguir el joc a un grup que fa de l'atac i persecució sistemàtics a unes persones que no pensen com ells, la seva raó d'existir. Les persones atacades també som olotins, i arreu de Catalunya desenvolupen la mateixa forma de "treballar".

2.- Ens sorprèn que es parli d'un volant informatiu que ni tants sols han llegit, o així ho sembla. De quin atac racista es parla en aquest volant? Quin insult hi ha en aquest volant? D'on es desprèn odi a aquest volant? Qui inventa que PxC fa una campanya contra els veïns d'Olot? Es parla de persones en aquest volant?

3.- Nosaltres respectem totes les idees i religions, i així ho hem demostrat sempre a Olot i arreu de Catalunya. Però nosaltres també tenim dret a opinar: precisament el que demanem a aquesta campanya és que la gent pugui decidir lliurement i democràticament si volen o no una tercera mesquita a Olot. Demanem RESPECTE cap a l'opinió dels veïns als quals representem.

4.- El nostre compromís serà sempre al costat dels que lluiten contra el radicalisme i fonamentalisme islamista i religiós que tant de mal està fent al món i concretament a tot Europa. Entenem això com un exercici de salut democràtica.

5.- Per últim recordem que PxC a les darreres eleccions municipals a Olot va obtenir 500 vots i es va quedar amb un 4%, a les portes de tornar a entrar al Consistori. Potser les campanyes difamatòries que fan contra PxC són perquè tenen por que "l'efecte Donald Trump" o "l'efecte Marine Le Pen" arribin a Olot. Per molt que tractin de criminalitzar a PxC mai podran frenar la força democràtica de les opinions de les persones. Nosaltres diem en veu alta el que pensen molts olotins, fins i tot de molts que voten altres opcions polítiques. Perquè aquí radica la legitimitat de la nostra democràcia: encara que no coincidim o no ens agradin les opinions o idees d'altres, són lliures d'expressar-les i amb garanties.