Aquí vivim aquí decidim

19/11/2016 - Pineda de Mar

Pineda de Mar | Redacció.- Plataforma per Catalunya (PxC) ha acompanyat als veïns de Pineda de Mar a la seva manifestació-caravana a la carretera nacional per a denunciar la imposició de l’Ajuntament a l’hora de construir una nova mesquita al barri del Carme.

Com altres vegades, els veïns s’han mobilitzat com a resposta a la manca de transparència que el consistori ha demostrat, aprovant la instal.lació de la mesquita a l’estiu, sense proporcionar prou informació als veïns i, com és lamentablement habitual en aquest casos, sense consultar la seva opinió.

És per això que els afiliats de PxC a Pineda de Mar porten temps treballant amb les associacions veïnals per tal de frenar la construcció d’un centre de culte del qual es desconeixen massa detalls com per a córrer el risc de desestabilitzar el barri i el municipi sencer.

Notícies relacionades en altres mitjans de comunicació

Els veïns del barri del Carme reben el suport de Plataforma per Catalunya contra la construcció d'una mesquita

04/10/2016 - Pineda de Mar

Fa uns dies la regidora de Plataforma per Catalunya (PxC) a la capital del Maresme Mònica Lora, conjuntament amb alguns militants de PxC, a petició dels veïns van assistir al ple de l'Ajuntament de Pineda de Mar per oposar-se a la decisió del consistori per instal·lar-hi un centre de culte islàmic en el barri del Carme i demanar explicacions sobre la mesquita.

No és la primera vegada que els veïns demanen suport a Plataforma per Catalunya, atès que es senten òrfens per part del govern local que cedeix a favor de la comunitat musulmana de Pineda de Mar, i deixar abandonats a la gent de tota la vida del barri. En aquesta línia, Mònica Lora creu que "és hora de passar a l'acció, de la mateixa manera que ho hem fet en altres localitats de la comarca per evitar la instal·lació d'una mesquita".

Des de PxC seguirem donant ple suport a totes les iniciatives que portin a terme els veïns per fer força per evitar la instal·lació de la mesquita i així poder garantir una bona convivència.

La resposta del govern municipal en el ple va ser que "la comunitat musulmana ja tenen tots els permisos per poder tirar endavant la construcció de la mesquita". En aquesta línia Mònica Lora pensa que "és una gran falta de respecte que girin l'esquena als veïns tal com ha fet l'Ajuntament i no atendre les peticions ni les diferents solucions que ells porten proposant des d'un inici".