Per la dignitat de la dona i la seguretat pública, NO a la burca

05/03/2014 - Reus

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA

Plataforma per Catalunya portarà a la Fiscalia els pares que desescolaritzin els fills arran de la prohibició de la burca

Reus | Redacció.- Plataforma per Catalunya portarà a la Fiscalia de menors de Tarragona tots els casos de desescolarització dels que es tingui coneixement perquè actuï contra aquest delicte per abandonament familiar.

Aquesta és la resposta del grup municipal davant les amenaces de membres del col·lectiu musulmà de no portar a l’escola els nens de mares que duen la burca.

Des de Plataforma per Catalunya instem l'advocat Hilal Tarkou, president de Watani a Reus, a que dugui a la Fiscalia els casos de desescolarització dels quals en tingui constància, tal i com va manifestar públicament el dia de l'aprovació de la nova ordenança de civisme que prohibeix la burca al carrer.

En aquesta línia Plataforma per Catalunya presentarà un escrit a la Fiscalia de menors perquè cridi a declarar Tarkou amb l’objectiu que indiqui quins són aquests casos, i si procedeix, emprendre accions legals contra els pares dels nens que no acudeixin a l'escola.

Les manifestacions fetes per membres del col·lectiu musulmà  trenquen la pau social:

«Tothom hauria d'anar com volgués, i si la policia creu que sóc perillosa, que m'ho digui, i m'identificaré», «Si a una dona que vol anar amb la burca no la deixen sortir, l'empresonaran a casa», «les dones que porten el vel integral no sortiran de casa fins que no canviïn la llei, l'Ajuntament les està empresonant»,

D'altra banda, Plataforma per Catalunya està estudiant presentar al·legacions contra l'ordenança de civisme aprovada el passat 28 de febrer.